Za 50-litrski rezervoar najbolj prodajanega 95-oktanskega bencina bomo po novem odšteli dobrih 61 evrov in pol, kar je slabe tri evre manj kot v zadnjih 14 dneh. Foto: BoBo
Za 50-litrski rezervoar najbolj prodajanega 95-oktanskega bencina bomo po novem odšteli dobrih 61 evrov in pol, kar je slabe tri evre manj kot v zadnjih 14 dneh. Foto: BoBo
Bencin se je močno pocenil

Za liter najbolj prodajanega, neosvinčenega 95-oktanskega, bencina bo treba v prihodnjem 14-dnevnem obdobju odšteti 1,232 evra, kar je 5,5 centa manj kot zdaj.

Liter 100-oktanskega bencina se bo pocenil za 5,9 centa, na 1,282 evra, liter dizla pa za 3,1 centa, na 1,121 evra.

Je pa vlada preprečila, da bi se pocenilo tudi kurilno olje. Na današnji dopisni seji je namreč zvišala trošarine, zato bo treba za liter tudi v prihodnjem 14-dnevnem obdobju odšteti 80,3 centa. V državni proračun se bo zaradi tega vsak mesec steklo pol milijona evrov več kot do zdaj.

Cene naftnih derivatov v Sloveniji se določajo skladno z vladno uredbo, po metodologiji, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in na gibanju tečaja dolar - evro. Nove cene se izračunavajo na vsakih 14 dni.

Bencin najcenejši v zadnjih letih
Današnja odločitev vlade, da ne dvigne trošarin, je tako pripomogla k temu, da bomo v prihodnjih dveh tednih 95-oktanski bencin točili po najnižjih cenah od novembra 2011.

Cene pogonskih goriv se pri nas postopno nižajo že od konca junija, na začetku avgusta so to gibanje nekoliko upočasnile višje trošarine. Cene se nižajo zaradi nizkih cen nafte na svetovnih trgih, ob izteku turistične sezone je manjše tudi povpraševanje.

Pri sosedih še vedno cenejši
A ker vse to velja za sosednje države, se bodo cene znižale tudi tam - kot je znano, je bencin še zmeraj precej cenejši v Avstriji in na Madžarskem, trenutno pa za malenkost tudi na Hrvaškem. Tujci, ki potujejo čez našo državo in se lahko na spletnih portalih sproti pozanimajo o cenah, bodo tako gorivo, če bo le mogoče, natočili pri sosedih.

Vlada tako še zmeraj skuša najti idealno razmerje med prihodki od trošarin in količino prodanega goriva, za zdaj pa še nič ne kaže, da bi se izpolnila želja naftnih trgovcev, da bi Slovenija kot zadnja država v Evropski uniji liberalizirala cene in pustila trošarine nekoliko bolj pri miru. A če je naša država rekorderka po spreminjanju trošarine, to ne velja tudi za njeno višino, saj je ta v evropskem povprečju.

Bencin se je močno pocenil