Družbo Volkswagen čakajo zaradi prirejanja rezultatov testiranja izpustov težji časi. Foto: EPA
Družbo Volkswagen čakajo zaradi prirejanja rezultatov testiranja izpustov težji časi. Foto: EPA
false
Volkswagen je s sporno programsko opremo opremil dizelske motorje 11 milijonov svojih vozil po vsem svetu. Foto: EPA

Namen hišnih preiskav je bil zavarovanje dokumentacije in nosilcev podatkov, ki bi lahko nudili dokaze o vpletenih v škandal. Policisti so s sedeža podjetja odnašali dokumente in trde diske. Preiskali so tudi več zasebnih stanovanj tako v Wolfsburgu kot v drugih mestih. Kot je pojasnila tiskovna predstavnica tožilstva Julia Meyer, je tarča preiskave "več oseb".

Po poročanju BBC-ja tožilci pravijo, da je namen preiskave odkriti, kdo je odgovoren za manipulacijo glede prikazovanja izpustov in kako je bila ta izvedena. Pri Volkswagnu so potrdili, da so preiskovalcem predali zahtevane dokumente in zagotovili, da bodo preiskavo v celoti podprli, saj da je "temeljita in hitra" razjasnitev dogajanja tudi v njihovem interesu.

Zaradi škandala so proti avtomobilskemu podjetju sprožili preiskave v številnih državah, tudi v Nemčiji. Po nemških cestah po podatkih Volkswagna sicer vozi okoli 2,8 milijona vozil s sporno programsko opremo.

Spomnimo, največji evropski proizvajalec avtomobilov je pred tremi tedni priznal goljufanje glede prikazovanja izpustov škodljivih plinov. Dizelske motorje 11 milijonov svojih vozil po vsem svetu je Volkswagen namreč opremil s programsko opremo, ki je zagotovila nižje izpuste škodljivih plinov v času uradnih testiranj.

Ni jasno, kdo je zasnoval goljufanje
Škandal je odnesel do pred kratkim predsednika uprave Volkswagna Martina Winterkorna, še vedno pa ni jasno, kdo je zasnoval in izvedel načrt goljufanja na testih. Novi predsednik uprave Matthias Müller je povedal, da so suspendirali štiri zaposlene, vendar pa sam ne verjame, da se je prevare zavedal najvišji menedžment.

V pogovoru za časnik Frankfurter Allgemeine Zeitung je Müller povedal, da je razvoj motorja "zapleten proces" in da pri tem obstajajo naloge, pri katerih "direktor ni neposredno vpleten".

"Iskreno opravičilo" ameriškega direktorja
Medtem se je glavni izvršni direktor podjetja Volkswagen USA Michael Horn pred odborom za energijo in trgovino ameriškega kongresa "iskreno opravičil" za vgrajevanje omenjene programske opreme. Kot pa je dodal, to ni bila odločitev vodstva podjetja, ampak nekaterih posameznikov. "Kot razumem, je opremo vgrajevalo nekaj programskih inženirjev," je dejal. Nekaj ljudi je bilo po izbruhu škandala suspendiranih, je pojasnil, zaradi pravnih razlogov pa jih ne more imenovati.

Številni člani odbora so bili glede teh pojasnil skeptični, poroča BBC. "Volkswagen si želi, naj verjamemo, da je vse to plod nekaj odpadniških inženirjev. Sam v to ne verjamem," je dejal kongresnik iz New Yorka Chris Collins. Horn je na tega in podobne očitke odvrnil, da tudi sam težko verjame, da je tako.

Kongresnik iz Vermonta Peter Welch je bil v kritiki precej ostrejši. "Kako se lahko imenujete pripadnik človeške rase, ko pa jo zastrupljate?"

Horn je dejal, da v Volkswagnu prevzemajo polno odgovornost za dejanja podjetja, sodelujejo pa z vsemi pristojnimi institucijami. Odboru je Horn še pojasnil, da je bil o "morebitnih neskladnostih glede izpustov" obveščen že spomladi 2014, za sporno programsko opremo pa naj bi izvedel šele na začetku septembra, tik pred izbruhom škandala.

Horn je obljubil, da bodo stanje popravili, sprejeli odgovornost in začeli vračati zaupanje strank, prodajalcev, zaposlenih, regulatorjev in ameriške javnosti. Ne vedo še natančno, kako bodo to izvedli, ampak odstranitev naprav za zavajanje v vseh prizadetih vozilih lahko traja dve leti. Delo na posameznem avtomobilu lahko traja od pet do deset ur.

Volkswagnu grozi huda škoda
Ameriška zvezna Agencija za varstvo okolja (EPA) lahko za 500.000 tako prirejenih vozil v ZDA Volkswagen kaznuje z 18 milijardami dolarjev, ocene o skupni svetovni škodi za Volkswagen pa se gibljejo okoli 36 milijard dolarjev.