Madžarska je že začela pogovore o sodelovanju z reškim in tržaškim pristaniščem. Foto: BoBo
Madžarska je že začela pogovore o sodelovanju z reškim in tržaškim pristaniščem. Foto: BoBo

Orban je glede tega dodal, da se bodo s tržaškim pristaniščem, ki svojo infrastrukturo z dolgoročnimi koncesijami oddaja v najem logistom, pogovarjali o dostopu do infrastrukture in o investicijskih priložnostih za madžarska podjetja.

Sodelovanje Madžarske pri drugem tiru je tako prekinil kar Orban sam, še preden se je nova slovenska vlada odločila o nadaljevanju pogovorov s sosednjo državo. O vlaganju Madžarov v gradnjo drugega tira se je pogovarjala vlada Mira Cerarja, ki je bila zaradi tega tudi predmet kritik dela politike in javnosti.

Nova vlada o sodelovanju z Madžarsko ni bila prepričana
Nova ministrica za infrastrukturo je pred tem večkrat izrazila prepričanje, da lahko Slovenija drugi tir zgradi sama, a da sodelovanju zalednih držav ne bo nasprotovala, če se izkaže, da bo to projektu prineslo dodano vrednost. Pred kratkim je vlada na pobudo ministrstva z dokumentov v povezavi s pobudo za sklenitev sporazuma med Slovenijo in Madžarsko o sodelovanju pri gradnji drugega tira umaknila stopnjo tajnosti.

"Nismo še naredili pike pri sodelovanju z Madžarsko, bomo pa mi tisti, ki bomo postavljali pogoje, Madžarom ali komur koli drugemu," je pred kratkim dejala Bratuškova in dodala, da želi preveriti še interes drugih držav za sodelovanje pri projektu, saj jih je kar nekaj podpisalo pismo podpore. Bratuškova si želi, da bi vlada odločitev glede sodelovanja zalednih držav v projektu sprejela do konca leta.

Madžari sodelujejo tudi z Reko
Ni pa Orban kot alternativo sodelovanju Madžarske pri drugem tiru in razvoju Luke Koper navedel Reke, čeprav je bila ta v zgodovini glavno pristanišče Kraljevine Madžarske. Reko sicer omejujeta pomanjkljiva pristaniška in zaledna infrastruktura, vendar pa se tudi tam dogajajo spremembe. Po pisanju Jutranjega lista namreč reško pristanišče načrtuje, da postane vstopna točka za azijsko blago v srednjo in vzhodno Evropo ob pričakovani selitvi dela industrije iz Kitajske nazaj v Evropo. Južnokorejski Samsung, ki gradi tovarno baterij za električne avtomobile na Madžarskem, bo namreč že konec tega meseca prek reškega pristanišča na Madžarsko poslal vlak s 55 vagoni materiala.