London je bil po Parizu drugo evropsko mesto, kjer je Uber začel delovati. Foto: Reuters
London je bil po Parizu drugo evropsko mesto, kjer je Uber začel delovati. Foto: Reuters
London
Licenco za vožnjo "črnih taksijev" v Londonu ima 21.000 voznikov, skoraj pol manj, kot je Uberjevih voznikov. Foto: Reuters

Prek Uberja, ki je v Londonu začel delovati leta 2012, prevoze ponuja 40.000 voznikov, njegove storitve pa uporablja 3,5 milijona potnikov, poroča BBC.

Urad za londonski promet je sporočil, da "družba Uber London ni primerna za imetnika licence za zasebni najem". Dodali so, da Uberjev pristop in način vodenja kažeta na pomanjkanje korporativne odgovornosti. Pri tem so se sklicevali na številne spore in celo izgrede v povezavi z aplikacijo.

Londonski župan Sadiq Khan je odločitvi izrazil polno podporo. London naj bo v ospredju, ko gre za podporo inovacijam, ki meščanom prinašajo boljše in cenejše storitve, je dejal župan in dodal, da se "morajo vsa podjetja v Londonu držati pravil in visokega standarda glede varnosti uporabnikov".

130.000 podpisnikov peticije proti ukinitvi
Iz Uberja so sporočili, da se bodo na odločitev pritožili, za to pa imajo sicer 21 dni časa. "Z namero prepovedi naše aplikacije v britanski prestolnici sta londonski prometni urad in župan pritrdila majhnemu številu ljudi, ki želijo potrošnikom omejiti izbiro," so navedli v izjavi. Sprožili so tudi peticijo za ohranitev storitve v Londonu. Kot je razvidno s spletne strani peticije, jo je v nekaj urah podpisalo slabih 130.000 ljudi.

Na odločitev londonskih oblasti se je odzval tudi ameriški minister za trgovino Wilbur Ross, ki je dejal, da poteza ni upravičena. Ocenil je, da je Uber tarča kritik v Evropi zato, ker gre za ameriško podjetje. "Precej očitno je, da postajajo diskriminirani, ker Evropejce skrbi dejstvo, da so naša podjetja toliko močnejša od evropskih," je dejal.

Pogosti spori s preostalimi prevozniki
Skoraj povsod, kjer je Uber prisoten, so že poročali o incidentih, med katerimi so najpogosteje napadi na Uberjeve voznike. Ti namreč predstavljajo resno konkurenco taksistom in drugim uveljavljenim ponudnikom prevozov, ki pogosto menijo, da gre za nelojalno konkurenco.