Nal Klemen s svojim dizajnom pokaže, da smo vsi ujeti v zapleten labirint potrošništva, ki ne ponuja očitnih alternativ ali lahkega izhoda. Foto: TAM-TAM
Nal Klemen s svojim dizajnom pokaže, da smo vsi ujeti v zapleten labirint potrošništva, ki ne ponuja očitnih alternativ ali lahkega izhoda. Foto: TAM-TAM
Zmagovalec je bil razglašen na okrogli mizi z naslovom Odgovorna potrošnja: spodbude z mestnega plakata, na kateri je sodeloval tudi podpornik projekta Plaktivat Arne Hodalič (skrajno desno). Foto: TAM-TAM

Sodelujoči na natečaju so morali letos razmišljati o prekomernem potrošništvu ter spodbudi k uporabi alternativnih oblik oskrbe z dobrinami. Na koncu je žirija izbrala idejo 22-letnega absolventa Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Nala Klemna. S svojim dizajnom pokaže, da smo vsi ujeti v zapleten labirint potrošništva, ki ne ponuja očitnih alternativ ali lahkega izhoda.

Lahkih odgovorov ni
"Ko smo izbirali zmagovalca Plaktivatovega natečaja na temo alternativ potrošništvu, se je izkazalo, da je težko vzpostaviti distanco do izbrane teme, vseprisotnega potrošništva. Tudi prijavljena dela so v večji meri prikazovala probleme, ki jih potrošništvo prinaša, kot pa njegove alternative. Kot da smo vsi skupaj tako vpeti v potrošništvo, da nam je težko videti alternative. Zato smo nagradili delo, ki to ponazarja na najboljši način,"
izbiro zmagovalnega dela pojasnjuje žirija.

"Tema 7. Plaktivata je bila vse prej kot lahka, zato smo še toliko bolj veseli in ponosni, da smo prejeli kar 120 del, projekt pa se je prvič tudi internacionaliziral – dela smo namreč prejeli iz kar desetih držav. Poleg Slovenije so to še Kitajska, Poljska, Rusija, Bolgarija, Bolivija, Hrvaška, Mehika, Ekvador in Nemčija! Po odzivu sodeč, smo tudi tokrat izbrali zelo aktualno temo," je zadovoljen Tomaž Drozg iz TAM-TAM-a, pobudnik projekta, ki je tokrat potekal v sodelovanju Slovensko fundacijo za trajnostni razvoj Umanotera.

Plaktivat je projekt za oblikovanje mestnega plakata, ki spodbuja k razmišljanju in pozitivnim premikom v glavah posameznikov. Zmagovalni plakat bo natisnjen in javno objavljen na 500 plakatnih mestih TAM-TAM po Sloveniji, prijavljen bo v tekmovalnem delu festivalov Slovenski oglaševalski festival SOF in Bienale vidnih sporočil Slovenije.

Koliko res stanejo vse "poceni" najdbe?
"Zelo malo ljudi se zaveda, kako smo s pretiranim potrošništvom marsikje že zdavnaj presegli ekološko 'točko brez vrnitve', in dvomim, da sploh kdo pomisli, da stvari, ki jih kupujemo v 'čudovitih' nakupovalnih centrih, prihajajo iz takih delovnih razmer,"
je letošnjo temo Plaktivata komentiral podpornik projekta, fotograf, popotnik in novinar Arne Hodalič. "Bojim se, da bo nakupovalni 'črni petek' kaj kmalu dobil popolnoma novo konotacijo, kaj je tu res črnega."