Azurna obala med Monakom in Nico ter zlasti hribi in gore v provansalskih Alpah so drugi dom Tadeja Pogačarja in Primoža Rogliča, s čimer bosta v rahli prednosti pred preostalima dvema velikima favoritoma Dirke po Franciji 2024. Foto: EPA
Azurna obala med Monakom in Nico ter zlasti hribi in gore v provansalskih Alpah so drugi dom Tadeja Pogačarja in Primoža Rogliča, s čimer bosta v rahli prednosti pred preostalima dvema velikima favoritoma Dirke po Franciji 2024. Foto: EPA

Dirka po Franciji 2024 bo prelomila s tradicijo, pri čemer tako prireditelji kot navijači upajo, da tudi pri boju za skupno zmago ne bo šlo zgolj za dvoboj ali troboj, temveč pravi četveroboj štirih kapetanov na čelu različnih ekip.

Firence–Nica v 23 dneh za 111. Dirko po Franciji:

  • osem ravninskih etap;
  • štiri razgibane etape;
  • sedem gorskih etap;
  • od tega štiri z etapnimi cilji na vrhu: 14. Pla d'Adet, 15. Plateau de Beille, 19. Isola 2000, 20. Col de la Couillole;
  • dve vožnji na čas (7. in 21.);
  • dva dneva počitka;
  • najvišja točka: prelaz Bonnette na 2802 metrih nadmorske višine.
Sorodna novica 60 km kronometra, makadam, pekel Pirenejev in dvakrat v Alpah

Trasa, ki resnično veliko obeta

Prvič veliki start v Italiji, nato že čez Alpe do ure resnice v Burgundiji in makadama Šampanje. Čez grobi Centralni masiv do peklenskega dvojčka Pirenejev. Za konec nazaj v Alpe in pika na i s hribovitim kronometrom prav zadnji dan dirke vseh dirk.

"Trasa je prijetna. Zelo mi je všeč prvi teden, ki je nekoliko težji kot prejšnja leta. Na začetku Toura moraš biti že v dobri formi. Veliko je vzponov, zaključki za sprinterje in dve vožnji na čas, kar je res razburljivo. Gorske etape so precej običajne, nič nenavadnega, a se mi zdi dobra trasa. Še posebej zadnji trije dnevi, ki bodo po mojem mnenju odločili dirko," je Tadej Pogačar za L'Equipe pokomentiral neobičajno traso velike pentlje od Firenc do Nice.

"To ni klasičen zaključek Toura, kjer bi lahko imeli v zadnjih treh etapah eno težko etapo. Zdaj so zadnji trije dnevi res težki, brez Elizejskih poljan, ki so rezervirane za sprinterje ... Vožnja na čas med Monakom in Nico v zadnji etapi je res zanimiva in se je zelo veselim, vendar bomo morali na zadnjo etapo priti z dobrimi nogami, če želimo zmagati. Dirkanje na Touru po cestah, na katerih treniram večino leta, bo nekaj posebnega. Že ob pogledu na profile etap se mi nariše nasmeh. Resnično veliko obeta," se je Pogačar razgovoril zlasti o zahtevnih zadnjih dneh nad Nico. Provansalske Alpe so po selitvi v Monako tako za Pogačarja kot Rogliča zdaj domači teren.

Uradni prerezi etap in ključnih vzponov

(kliknite na slike za povečavo in dodatne opise)

Začetek, zlasti 2. etapa s ciljem v Bologni, in zaključek sta res po okusu obeh slovenskih šampionov. Ob tem je Pogačar kot zmagovalec dirke Strade Bianche v prednosti na makadamu 9. etape v Troyesu.

Remco Evenepoel je v preteklosti že trpel na belih cestah, sodeč po nespretnostih Jonasa Vingegaarda ob vožnji brez rok pa se sklepa, da ni ravno ljubitelja vožnje po makadamu. Po drugi strani ima Danec na svoji strani vročino in zahteven pirenejski gorski dvojček ter seveda na Grand Tourih najboljšo ekipo na svetu – Vismo (xy).

Trasa skrojena za Danca ...

Vingegaard že stavi na zadnji teden in 19. etapo, kjer se bo kolesarilo nad 2000 metri. Foto: ASO
Vingegaard že stavi na zadnji teden in 19. etapo, kjer se bo kolesarilo nad 2000 metri. Foto: ASO

"Precej razburljiva trasa s tremi težkimi tedni, kar mi na papirju precej ustreza. Zato sem zelo zadovoljen in se že zelo veselim. Prihodnje leto boš moral biti sposoben vsega. Makadam, ravnina, vožnja na čas. Biti moraš dober povsod, v vsakem pogledu. Mislim, da mi najbolj ustreza 19. etapa, saj višja je nadmorska višina, bolje se počutim," je zmagovalec zadnjih dveh Tourov že opozoril, katero etapo si je podčrtal.

19. julija se bo vozila 19. etapa Embrun–Isola 2000, ki bo dolga zgolj 145 km, a s kar tremi gorskimi prelazi na nadmorski višini krepko prek 2000 metrov, tudi na prelaz Bonette, najvišje ležečo cesto v Franciji, kamor se Tour vrača po dolgih 16 letih. Po razpletu tako v l. 2022 kot zlasti v l. 2023 bo Vingegaard za konec imel še zadnjega velikega asa – kronometer na zadnji, 21., etapi.

Se že veselim, a najprej je čas za malo počitnic.

Remco Evenepoel na Instagramu

Skupnih 60 oziroma 59 kilometrov (za točne dolžine etap je še treba počakati na spomladansko homologacijo trase) je sicer največ posamične vožnje na čas po letu 2013. "Trasa je sicer skrojena zame," je v Parizu na kratko povzel Vingegaard. "Fokus bo na tretjem tednu, a pazljivi bomo morali biti od prvega dne. Sicer je še daleč do takrat, a se že veselim."

... razen makadama

A med vodji ekip v Kongresni palači v Parizu je bila po predstavitvi vroča tema makadam Šampanje. Ne zaradi razgledov po slovitih vinogradih bregov reke Aube, temveč da najbolj vroča kolesarska muha ni za Grand Tour. "To bo nova izkušnja, saj bom prvič dirkal na makadamu. Dan, ko lahko izgubiš več, kot pridobiš," je na kratko odvrnil prvi favorit Dirke po Franciji 2024.

Vingegaard: Mislim, da mi je trasa Toura 2024 pisana na kožo

Plugge glavni kritik francoskih belih cest

Najbolj kritičen do belih cest Šampanje je bil Vingegaardov vodja Richard Plugge: "Makadam zame ni potreben, sam ga ne bi vključeval v takšne dirke. Dejavnik sreče s tem postane prevelik. Stare legende kolesarstva bi bile srečne, da končno lahko dirkamo samo po asfaltu, a zdaj se vračamo 30, 40 let v preteklost." Ob tem je Nizozemec pikro še pripomnil, da bo lahko vsaj svetovni prvak v gravlu Matej Mohorič ob tej priložnosti iz omare potegnil mavrično majico.

Vožnja po makadamu (gravel) je norost, ki je v zadnjih letih obsedla kolesarstvo. Tekmovalno so Strade Bianche kljub mladosti prišle do statusa neuradnega, šestega, kolesarskega spomenika. Leta 2022 je Pogačar slavil z epskim 50-km samostojnim pobegom. Foto: RCS Sport
Vožnja po makadamu (gravel) je norost, ki je v zadnjih letih obsedla kolesarstvo. Tekmovalno so Strade Bianche kljub mladosti prišle do statusa neuradnega, šestega, kolesarskega spomenika. Leta 2022 je Pogačar slavil z epskim 50-km samostojnim pobegom. Foto: RCS Sport

"Rad ga imam na Strade Bianche. To je podobno, kot da me vprašate, kaj si mislim o kockah na Touru. Sam nisem privrženec tega. Nekateri so navdušeni, drugi ga sovražijo. Ne moreš osvojiti Toura, lahko pa ga izgubiš," je bil od nesojenega sodelavca celo prizanesljivejši Patrick Lefevere, vodja ekipe Soudal QuickStep. Ob tem je Belgijec še razkril, da se Evenepoel poigrava z idejo, da bi dirkal dvojček Giro-Tour, čemur sam nasprotuje.

“Znano je, da nisem ljubitelj kock ali makadama na tritedenskih dirkah. To sodi na klasike, vsaj po mojem mnenju,” se je v tej temi strinjal Ralph Denk, novi Rogličev vodja.

ASO je hitro odgovoril na kritike in poudaril, da so prevozili okoli 50 makadamskih odsekov sredi vinogradniške pokrajine in na koncu so odločili nekdanji kolesarji, ki pod vodstvom Thierryja Gouvenouja dejansko rišejo traso velike pentlje.

Največ kronometra po l. 2013

"Težko, tako težko. Resnično sem malce šokiran. Sicer je kar nekaj priložnosti za sprinterje, a moraš priti do njih, kar je malo težavno ob takšni trasi," je bil odziv na predstavljeno traso Marka Cavendisha, ki pa bo v uvodnem dolgem tednu imel štiri priložnosti, da doseže rekordno 35. etapno zmago na Dirki po Franciji. Foto: ASO

111. Dirka po Franciji je sicer 88 km daljša kot letošnja izvedba in bo s tem najdaljša tritedenska dirka po Dirki po Italiji 2019 (3547 km). A sočasno bo tri tisoč višinskih metrov manj kot lani, vendar hkrati je 52 tisoč višincev kar za petino več od naslednje Dirke po Italiji (42 tisoč višinskih metrov). Velika pentlja bo obiskala štiri države: Italijo, San Marino, Francijo in Monako.

Skupaj je v Apeninih, Alpah, Centralnem masivu in Pirenejih 27 gorskih ciljev druge, prve in ekstra kategorije (letos kar 30, leta 2022 zgolj 22 in leta 2021 prav tako 27.). Za popestritev bodo skrbele dodatne bonifikacije (osem, pet in dve sekundi) na predzadnjih klancih etap, katerih razporeditev še ni potrjena.

Takšne podrobnosti znajo še dodatno začiniti težko pričakovani Tour 2024, če bosta le zdravje in sreča na strani izpostavljenih štirih kapetanov in ekip. Do velikega starta v Firencah je navsezadnje še 247 dni ...