V projektu skupaj s francoskim proizvajalcem avtobusov Navya na področju tehnološkega in pravnega razvoja avtonomnih minibusov sodelujejo dunajsko javno podjetje Wiener Linien, Avstrijski inštitut za tehnologijo, Kuratorij za prometno varnost, družba TÜV Austria in Siemens AG Avstrija. Projekt v okviru programa Mobilnost prihodnosti financira avstrijsko Ministrstvo za promet, izvaja pa ga dunajsko javno podjetje Wiener Linien. Foto: Wiener Linien/Manfred Helmer
V projektu skupaj s francoskim proizvajalcem avtobusov Navya na področju tehnološkega in pravnega razvoja avtonomnih minibusov sodelujejo dunajsko javno podjetje Wiener Linien, Avstrijski inštitut za tehnologijo, Kuratorij za prometno varnost, družba TÜV Austria in Siemens AG Avstrija. Projekt v okviru programa Mobilnost prihodnosti financira avstrijsko Ministrstvo za promet, izvaja pa ga dunajsko javno podjetje Wiener Linien. Foto: Wiener Linien/Manfred Helmer

Operater je v avtobusu vedno prisoten, in sicer zato, ker tako zapoveduje zakon, po drugi strani pa tudi zaradi dodatne varnosti. Če se na vozišču pojavi ovira, se lahko vozilo samodejno ustavi, ne more pa se ji še izogniti. Takrat operater prevzame krmilo in obvozi oviro.

Koordinator projekta auto.Bus – Seestadt Johannes Liebermann

električna miniavtobusa brez voznika, ki sta uspešno prestala trimesečno testiranje na posebnem poligonu in natančno programiranje po ulicah.

Dunajski javni promet bo poleg podzemne železnice, tramvaja in avtobusov aprila 2019 dobil še prva samovozeča električna avtobusa za deset potnikov. Vozila bosta po 2,2 kilometra dolgi progi v novi stanovanjski soseski Seestadt Aspern, kjer bosta stanovalce s hitrostjo 20 kilometrov na uro brezplačno prevažala do postaje podzemne železnice. Avtobusa bosta ustavljala na šestih postajah po soseski.

Operater za dodatno varnost
Električna avtobusa so v začetku leta 2018 pripeljali na Dunaj, kjer so ju sprva testirali na zavarovanem poligonu, nato pa so ju programirali in nadgrajevali v resničnem okolju, vendar za zdaj še brez potnikov. Spomladi prihodnje leto nameravajo uvesti redno linijo z avtobusi brez voznika z avtobusnimi postajami, voznim redom in pravimi potniki. Čeprav gre za samovozeča avtobusa, bo vedno prisoten operater, ki bo s krmilno palico v roki nadziral delovanje avtobusa in po potrebi tudi posredoval.

Po končanem testnem obdobju bodo raziskovalci analizirali vse težave, ki so jih doslej zaznali. Predvideli bodo posledice tega, če na primer vstopi preveč potnikov, in proučili, kako lahko avtobus najbolje komunicira s potniki. Zaradi boljše varnosti so avtobusa opremili še s kamerami, ki zaznajo in celo prepoznajo ovire na cesti, da se lahko avtobus nanje primerno odzove.

Johannes Liebermann iz javnega podjetja Wiener Linien bo projekt predstavil tudi na konferenci Moving Slovenia 2.0, ki bo pod naslovom Prihodnost mobilnosti 19. in 20. novembra 2018 potekala v Ljubljani in na Brdu pri Kranju, so sporočili z ljubljanskega predstavništva mesta Dunaj.

Operater je v avtobusu vedno prisoten, in sicer zato, ker tako zapoveduje zakon, po drugi strani pa tudi zaradi dodatne varnosti. Če se na vozišču pojavi ovira, se lahko vozilo samodejno ustavi, ne more pa se ji še izogniti. Takrat operater prevzame krmilo in obvozi oviro.

Koordinator projekta auto.Bus – Seestadt Johannes Liebermann