Spostovani,

v skladu s 26. ¢lenom Zakona o medijih, ki doloCa, da "ima vsakdo pravico od
odgovornega urednika zahtevati, da brezplacno objavi njegov popravek objavljenega
obvestila, s katerim sta bila prizadeta njegova pravica ali interes," ter da "z izrazom
popravek ni misljen samo popravek v ozjem smislu, to je zanikanje oziroma
popravljanje zatrjevanih napacnih ali neresni¢nih navedb v objavljenem obvestilu,
ampak tudi navajanje oziroma prikaz drugih ali nasprotnih dejstev in okoliSCin, s
katerimi prizadeti spodbija ali z namenom spodbijanja bistveno dopolnjuje navedbe v
objavljenem besedilu," zahtevamo objavo prispevka z naslovom: "Slovenci se
spopadajo z nepremicninskim davkom, TV Slovenija pa z opozicijo", ki ga
posredujemo v nadaljevanju.

28. februarja ste ob 17:47 na spletni strani MMC RTV Slovenija namre€ objavili zapis
Spele Sipek z naslovom: "Dialog ali blokada?" (http://www.rtvslo.si/kolumne/dialog-
ali-blokada/330987). Ker je v omenjenem prispevku mogoce prebrati neresni¢ne
navedbe, na podlagi 26., 27. in 28. ¢lena Zakona o medijih tako zahtevamo objavo
besedila v nadaljevanju, v katerem demantiramo omenjene navedbe. Prosimo, da
zapis v nadaljevanju objavite TAKQJ, in sicer brez sprememb oziroma dopolnitev
znotraj novice "Dialog ali blokada?" (http://www.rtvslo.si/kolumne/dialog-ali-
blokada/330987), v katerem je veliko neresnic in zavajajoCih informacij.

*k*

Besedilo popravka

SDS: Slovenci se spopadajo z nepremi¢ninskim davkom, TV Slovenija pa z opozicijo
Pri 40.001 poskusu diskreditacijeSDS v oddaji Taréa ne bomo sodelovali.

V zborniku z naslovom "Najprej diskreditacija. nato likvidacija! Primer JJ", ki ga je
izdala zaloZzba Nova obzorja, je v uvodniku objavljena izjemno dragocena in pionirska
raziskava o tonu medijske obravnave Janeza Janse. Raziskava sicer Se ni kon€ana,
njeni prvi rezultati in ocene pa kazejo izjemno, z ni¢imer primerljivo koli€ino
negativnih, velikokrat nestrpnih in sovraznih zapisov in objav zoper Janeza Jan$o pa
tudi njegovo druZino in sodelavce. Po doslej obdelanih podatkih so za obdobje 1983-
2013 navedli strasljive prve rezultate.



Med elektronskimi mediji vodi RTVS, znotraj nje pa Radio Slovenija. Po delnih
podatkih in ocenah raziskave sta oba medija z vsemi programi objavila v celotnem
pregledovanem obdobju krepko prek 40.000 (zaradi teZzav pri dostopnosti in analizi
obdobja do 1994 je Stevilka Se nepopolna) negativnih ocen JanSe, med temi,
veCinoma krajSimi prispevki pa so bile tudi posami¢ne oddaje, ki so presegale eno
uro programskega Casa. Negativne omembe JanSe so se pojavljale tudi v otroSkem
programu te nacionalne ustanove, medtem ko je (bil) Jan$a Ze desetletja osrednja
tarCa vseh njihovih satiri€nih oddaj v avtorstvu Toneta Fornezzija, Sasa Hribarja ali
Borisa Kobala. Primerjava posameznih let in obdobij pokaze, da se je negativno
pojavljanje Janse v oddajah in prispevkih RTVS v zadnjih 7 letih skoraj podvoijilo
glede na enako ¢asovno obdobje pred tem.

Zadnji dve oddaji Tar€a nista namenjeni obravnavi "bremen Zorana Jankovi¢a in
Janeza Janse", temvec sledijo konceptu t.i. protikorupcijske komisije in njenega
porocila, s katerim so zeleli uniciti SDS ter njenega predsednika in ga povezati z
domnevnimi mafijskimi ter kaznivimi dejaniji ljubljanskega Zupana Jankovic¢a. Vse v
zvezi s porocilom KPK, za katerega se je v letu dni pokazalo, da je v delu, ko gre za
predsednika SDS, sluZilo izkljuéno njegovi odstranitvi z mesta predsednika vlade in
da ugotovitve ne drzijo, je bilo Ze veckrat, Se posebej pa na TV Slovenija, pojasnjeno.
Se ve&, dokumenti o premozenjskem stanju Janeza Jan$e so javno objavljeni,
njegovo premozenje pa nikakor ne presega njegovih plac in honorarjev. Kljub temu
glede tega teCe proti njemu finan¢na preiskava, proti Zoranu Jankovicu, kjer je ocitek
vsaj 10 krat vedji, pa ne. Oddaja torej ne sluzi niCemur drugemu kot javni obsodbi in
javni diskreditaciji prvaka najvecje opozicijske stranke in preusmerjanju pozornosti od
Stevilnih napak vlade Alenke Bratusek. Od enormne ban¢ne luknje, nepremisljenega
in Skodljivega zadolZevanja, uvedbe nepremicninskega davka ipd.

Oddaja Taréa, njena voditeljica Tanja Gobec in urednica Spela Sipek tudi Zal niso
sposobni obsoditi zlo€inov nekdanje tajne komunisti¢ne policije UDBE, niso sposobni
objektivne ocene neuspele tranzicije v Sloveniji in spolitiziranosti drzavnih organov
ter pravosodja. Obvladajo le sledenje kapitalskim in politi€nim interesom tistih, ki so
jih postavili na ta mesta.

V taki farsi Slovenska demokratska stranka vsekakor ne bo sodelovala in s svojo
prisotnostjo ne bo dajala legitimnosti za neprofesionalno pocetje urednisStva Tarca, ki
deluje tudi v nasprotju s Poklicnimi merili in naceli novinarske etike RTV Slovenija,
kjer v uvodnih dolo¢bah med drugim piSe, da se je potrebno "izogniti vsemu, kar
lahko spodbudi upravi€eno domnevo, da je novinar ali javni zavod pristranski ali pod
vplivom neke skupine za pritisk, ne glede na to, ali je ta ideoloSka, politi¢na, finan¢na,
socialna, verska ali kulturniSka". PiSe tudi: "Nepristranskost je temeljna vrednota v



vseh programih RTV Slovenija, ki ji je kot javhemu zavodu zaupano poslanstvo
objektivhega obvesSc€anja javnosti."

Pri 40.001 pogromu nad SDS in Janezom Jan$o tako ne bomo sodelovali.
Sluzba za odnose z javnostmi SDS

tel: 01 43 45 450

mob: 040 464 456

mail: soj@sds.si

WWW.SdS.Si

@strankaSDS

@JJansaSDS



