Številke so v okviru zastavljenih načrtov. Letos naj bi največja slovenska mlekarna, ki zaposluje 950 delavcev, poskusila ustvariti še boljše rezultate, vendar bo vstop Slovenije v EU, predvsem pa odprava prostocarinskih sporazumov z nekaterimi državami nekdanje Jugoslavije, otežil poslovanje.
30 odstotkov mleka v izvoz
Ljubljanske mlekarne izvozijo 30 odstotkov mleka od skupaj 282 milijonov litrov, ki ga odkupijo, je še povedal predsednik uprave Ljubljanskih mlekarn Matjaž Vehovec. Prvi mož mlekarn je spregovoril tudi o strategiji mlekarn, ki predvideva oblikovanje srednjevelike samostojne evropske mlekarne, čeprav Vehovec različnih kapitalskih povezav ni zavrnil, ter vodilne mlekarne v regiji.
Pomembna strateška povezovanja
V okviru tega načrta družba krepi svojo navzočnost na trgih nekdanje Jugoslavije z lastnimi podjetji, na širšem evropskem trgu pa načrtuje nišno strategijo. Pomemben del priprav na tržne razmere predstavljajo tudi strateška povezovanja. Tako so že pred leti Ljubljanske mlekarne s pripojitvami lastniško povezale v enoten sistem tako Mariborske kot Kranjske mlekarne, v prihodnje pa bodo še iskali priložnosti za povezovanje tudi preko slovenskih meja.
Mlekarna v Tuzli kot odskočna deska
V skladu s to usmeritvijo so mlekarne konec lanskega leta kapitalsko vstopile v mlekarno v Tuzli, kjer so zdaj že 60-odstotni lastnik. "Naš cilj je postati 70-odstotni lastnik, saj bi s tem imeli možnosti spreminjanja statuta. Zakonodaja BiH-a namreč to omogoča s 66 odstotki glasovalnih pravic," je dejal Vehovec. Ob tem je poudaril, da so za nakup 60 odstotkov delnic mlekarne v Tuzli plačali 1,8 milijona konvertibilnih mark. Mlekarna v Tuzli bo center za BiH in tudi širše. Letos bo v Tuzli leto sanacije, kasneje pa naj bi se proizvodnja - tam bodo proizvajali tekoče jogurte, kislo smetano, mileram in pasterizirano in trajno mleko - nekajkrat povečala. Tako naj bi ta mlekarna v letih 2005 in 2006 začela že uspešno poslovati.
Po vstopu v EU konec zaščite
Vehovec je spregovoril tudi o bližajočem se vstopu Slovenije v EU in načrtovanih vplivih vstopa na Ljubljanske mlekarne. Slovenska živilska podjetja so bila v preteklosti precej zaščitena, po vstopu Slovenije v EU pa ne bodo več. Naša dejavnost pa je specifična tudi zaradi presežkov mleka, ki smo ga povečini prodajali v države nekdanje Jugoslavije, medtem ko v države EU zelo malo. Po 1. maju letos pričakujemo še močnejši nastop tuje konkurence v Sloveniji, v državah nekdanje Jugoslavije pa se bodo za naš izvoz povečale dajatve, in sicer za pet do 15 odstotkov, kar bo nekoliko zmanjšalo naše konkurenčne prednosti.
Prodreti tudi v EU
Mlekarne pa načrtujejo tudi močnejši prodor na trg EU, ki je bil zdaj precej zaprt. "Za uspešen nastop v EU po naših predvidevanjih in tujih izkušnjah potrebujemo od šest mesecev do enega leta, predvsem zaradi precejšnje nerazpoznavnosti naših izdelkov," je dejal Vehovec in dodal, da v mlekarnah pričakujejo, da bosta težji predvsem prvi dve leti poslovanja po vstopu Slovenije v EU, kar kažejo tudi izkušnje mlekarn iz drugih držav. Med bistvenimi novostmi ob vstopu v EU bodo spremembe na trgih nekdanje Jugoslavije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje