Foto:
Foto:

Raziskava Centra za mednarodno konkurenčnost (CIC) z naslovom Strategija nastopa slovenskih podjetij na ruskem trgu je pokazala, da so ključni proizvodi in storitve pri izvozu v Rusijo zdravila, telekomunikacije in premazna sredstva, ki jih izdelujejo podjetja Krka, Lek, Iskratel in Helios.

Ob tem Slovenija z omenjenimi proizvodi dosega zadnji dve leti negativne stopnje rasti, kar bo potrebno pospešiti z novimi proizvodi in storitvami, ugotavlja CIC.

Slovenska podjetja imajo precej izkušenj z ruskim trgom
Izsledki raziskave nastopa slovenskih podjetij na ruskem trgu, ki sta jo naročili gospodarsko ministrstvo in Gospodarska zbornica Slovenije (GZS), je pokazala, da imajo slovenska podjetja že precej izkušenj z ruskim trgom. Izkušnje so pokazale, da vstop na ruski trg zahteva vztrajen in dobro pripravljen organiziran pristop, zagotoviti pa je potrebno tudi stalno prisotnost in dolgoročno nastopanje. Podjetje mora imeti poleg kakovostnega izdelka oz. storitve tudi lastne kadre za vodenje poslov.

Podjetja so kot tri najpomembnejše dejavnike privlačnosti ruskega trga navedla kulturno bližino, s čimer so mišljeni predvsem medčloveški vidiki poslovanja, pričakovanja o nadpovprečnih stopnjah rasti v prihodnosti ter izkoriščanje ekonomij obsega. Podjetniki so ob tem opozorili, da je med drugim ključnega pomena tudi podpora iz Ljubljane, ob tem pa poudarili tudi vlogo slovenskega predstavništva v sami državi.