Na predavanjih in delavnicah, ki potekajo na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem, se bodo udeleženci poletne šole seznanili z modelom vključevanja otrok priseljencev, pravi vodja poletne šole Karmen Drljič: »Poletno šolo smo organizirali, ker smo začutili, da si študentje pa tudi zaposleni želijo več vedeti o delu z učenci priseljenci v šoli, osnovni in srednji, pa tudi v vrtcih. Običajno nimamo predmeta, ki bi bil tako usmerjen zgolj na poučevanje medkulturnosti

Vsebine in težave, s katerimi se soočajo učenci priseljenci, jim bodo predstavili različni strokovnjaki in učitelji s svojimi izkušnjami. »Predvsem v začetnem obdobju vključevanja se večkrat znajdejo v hudih stiskah, že zato, ker ne znajo prebrati urnika.«

Med 30 udeleženci so študentje in pedagoški delavci, ki so želeli dopolniti svoje znanje:

»Zdi se mi nujno potrebno pridobiti neka nova znanja, ki mi bodo pomagala z otroki priseljenci, ne samo s tistimi priseljenci, ki so od daleč, ampak tudi z otroki, ki prihajajo iz šibkejših družin, ker se potem na določenih področjih pozna, da potrebujejo dodatno spodbudo.«

»Imamo veliko učencev, ki imajo jezikovne ovire.«

»Delala sem magistrsko nalogo o starših otrok priseljencev in ko so na fakulteti ponudili možnost dela z otroki priseljencev, se mi je to zdela zanimiva povezava novih izkušenj, ki jih lahko dobim

Udeležencem poletne šole bodo omogočili tudi praktično delo v uvajalnicah tako z učenci kot njihovimi starši na Osnovni šoli Koper, ki je vodila dva projekta medkulturnosti, ter na šoli Antona Ukmarja in na Srednji tehniški šoli. Prednost aktivnega sodelovanja je tudi v tem, da bodo študenti izdelovali prilagojena gradiva, materiale, glede na potrebe učencev.

Poletno šolo, ki jo želijo nadaljevati tudi prihodnje leto, bodo sklenili konec avgusta.

Tjaša Lotrič