
V času koronakrize je turizem doživel hud udarec. Obisk tujih gostov v primorskih krajih je močno upadel:
"Epidemija je bila kot strela z jasnega, ki je nihče ni pričakoval. V tem okolju se zdaj vsi iščemo in se učimo, kako delovati naprej," razlaga Janko Humar z Javnega zavoda za turizem Dolina Soče. V Posočju je bilo navadno le 15 % slovenskih gostov, pojasnjuje: "Tudi če jih povečamo za trikrat, to ne reši našega problema."
A tuji obiskovalci se v regijo že vračajo, opažajo v novogoriški družbi HIT. Suzana Pavlin:
"Zelo smo bili zadovoljni z obiskom severnih sosedov, zvestih avstrijskih gostov, ki so tudi dobro trošili. Na italijanski meji so še izzivi, vendar se številke iz vikenda v vikend izboljšujejo."
Stanje se izboljšuje tudi za gostince, pravi Denis Ibrišimović iz vipavske Gostilne Podfarovž:
"Kazalo je zares slabo, a smo v tem mesecu skoraj vsi delali nad našimi pričakovanji."
Kot razlaga Helena Cvikl z Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, je razlog za hitro okrevanje blagovna znamka, ki so jo destinacije Zahodne Slovenije utrdile v zadnjih letih:
"Ni dvoma, da bo prešla tudi te krizne čase, za katere se zavedamo, da niso enostavni. Povezovanje, sodelovanje in podpora drug drugemu so ključi za preživetje in nadaljnji uspeh."
Turizem si bo opomogel, če se bodo ponudniki medsebojno povezali, so se strinjali udeleženci včerajšnjega mreženja.
Ivana Zajc