
Okroglo mizo so pripravili v okviru Bovec Outdoor Film Festivala. Turizem namreč prinaša veliko izzivov in predvsem v poletnih mesecih mobilnost predstavlja veliko okoljsko obremenitev na območju Julijskih Alp, poseben izziv je tudi porast avtodomarskega turizma. Opozarjajo, da se lokalne skupnosti trudijo s sezonskimi prevozi, ki pa bi jih bilo treba sistemsko financirati tudi s pomočjo države.
Na področju trajnosti je veliko 'zelenega zavajanja', pogosto se tudi v turizmu ubirajo bližnjice, je prepričana klimatologinja Lučka Kajfež Bogataj: "Imamo velike izjave o slovenskem turizmu, kako je že zelen, kako trajnosten. In ravno na področju mobilnosti ne držijo. Če se trajnostno ne bodo obnašali lokalni prebivalci in imeli možnosti za to, je to pričakovati od turistov, milo rečeno, hinavsko."
Zelena shema slovenskega turizma je dobra, vendar: "Nimamo meritev, koliko vode je turist porabil, koliko smeti je ustvari, kakšen je njegov odtis, kako izboljšati. Nimamo podatkov, kako je pripotoval do nas. Mi bi se morali osredotočiti na goste iz radia 500 km."
Omogočiti je treba trajnostni prihod do destinacije in gibanje znotraj destinacije, dodaja koordinator skupnosti Julijske Alpe in direktor Turizma Bohinj Klemen Langus: "Pri nas se to financira iz pobrane parkirnine, nekaj tudi iz evropskih razpisov, seveda si pa želijo, da se država močneje vključi v te smele namene občin vsaj v območju Alp in da pomaga z nekim sistemom financiranja."
Na to računajo tudi v Posočju, kjer so poleg avtobusa čez Predel do Trbiža in Kranjske Gore ter Vrišč letos poleti prvič poskusno uvedli čezmejno linijo v Čedad. Miro Kristan iz Posoškega razvojnega centra: "Nova pravila omogočajo, da država prevzame tudi linije, ki gredo čez mejo, kar do tega trenutka ni bilo mogoče. Če se to izide, bodo to prve take rešitve pri nas prav med Slovenijo in Italijo."
Doslej so prevoze financirali iz projekta CrossMoby, ki pa se izteka, zato bodo morale, kot kaže, hop on hop off avtobuse prevzeti posoške občine.
Prepričani so, da bi v prihodnjih letih lahko vzpostavili skupen prevoz vsaj na območju Julijskih Alp, kot dobro novico pa so izpostavili, da spremembe Zakona o cestah predvidevajo možnost omejitev prometa na državnih cestah zgolj zaradi povečane obremenitve okolja, kar doslej ni bilo mogoče.