Potem ko so lani spomladi s protestnim pismom Trentarji dosegli, da so vršiško cesto iz šestega prednostnega razreda, ki pomeni popolno zaporo v zimskih razmerah, spet uvrstili v tretjega, so z zimskim vzdrževanjem precej bolj zadovoljni. Če je bila cesta čez Vršič še predlani kljub le 20 centimetrom snega zaprta, je zdaj drugače. »Stanje je bilo boljše. Cesta se je prejšnjo zimo plužila in vzdrževala do februarja, potem je zapadla večja količin snega in je ostala zaprta nekje do sredine aprila, ko so se vremenske razmere nekako uredile,« je zadovoljen predsednik Krajevne skupnosti Soča Trenta Sergej Bolčina. Poleg pomembne turistične povezave je namreč vršiška cesta pomembna tudi za 300 Trentarjev, ki se po nakupih in opravkih večinoma odpravljajo do Jesenic in Ljubljane, saj jim je to bližje od Nove Gorice.
Podobno kot lani bodo tudi letos cesto plužili, dokler bodo to omogočale vremenske in predvsem lavinske razmere, pojasnjuje Ljiljana Herga z Direkcije za infrastrukturo: »Tretji prednostni razred pomeni, da se cesta vzdržuje tudi v zimskih razmerah, seveda če to omogočajo vremenske in predvsem lavinske razmere vzdolž ceste. Cesta se pluži in posipa, dokler višina novozapadlega snega ne preseže 15 centimetrov. V nočnem času se cesta ne pluži in se zapre za ves promet, seveda pa po vsakem obilnejšem sneženju pa opravi ogled lavinskih razmer in pripravi oceno tveganja za proženje snežnih plazov, kar je osnova za ponovno odprtje ceste za promet«.
Lani je bila cesta čez dobrih 1600 metrov visok prelaz zaprta 74 dni, leto prej, ko je bila zima bolj mila, 45, v sezoni 2013/14 pa kar 130 dni. Po mnenju Marka Prenterja, vodje informacijskega središča TNP v Trenti, bi bilo ugodnejše, če bi cesto vzdrževalo le eno podjetje: »Po kmečki logiki bi bilo najbolj enostavno, če to v večini primerih počne en. Mi smo predlagali gorenjsko stran, ker je tam snežna odeja velikokrat precej nižje, na naši strani pa velikokrat samo v zgornjem delu. In z Gorenjske strani veliko lažje opravi delo, kot pa da se vozi stroj z goriške strani na Vršič«.
Kljub temu bosta tudi letos zaradi koncesijskega območja za to zadolženi obe strani – Gorenjska gradbena družba in Cestno podjetje Nova Gorica. »Seveda pa smo organizirani tako, da če je možno, se iz enega koncesijskega območja na drugo malo potegne, spluži in posuje – tako z goriške kot z gorenjske strani, tako da tudi te zadeve prakticiramo,« pojasnjuje Herga. S tem vsaj nekoliko znižajo stroške zimskega vzdrževanja ceste, ki se gibljejo med 80.000 evrov (2011/12) in 195.000 evrov (2012/13). Lani so za vzdrževanje odšteli 157.000 evrov.
Mariša Bizjak