Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Tokrat se bo zvrstilo nekaj opernih ansamblov, od vključno terceta naprej - ta namreč že ponuja priložnost za obogatitev harmonije v vokalnem slogu ter za hkratno slikanje razlik med protagonisti.
5 epizod
Operni iztek četrtkove jutranjice prinaša antropološki, literarni, tehnični, politični in sociološki pogled na to obliko glasbenega ustvarjanja.
Tokrat se bo zvrstilo nekaj opernih ansamblov, od vključno terceta naprej - ta namreč že ponuja priložnost za obogatitev harmonije v vokalnem slogu ter za hkratno slikanje razlik med protagonisti.
Snov o Don Juanu, drznem pustolovcu in predrznem zapeljivcu, sega v dobo španskih baročnih teatra in čustvovanja, v zlato dobo španske dramatike, njen prvi oblikovalec pa je bil Tirso de Molina. Izrisal ga je kot podleža, ki pa je vendarle toliko dosleden in nepopustljiv, da se je za uresničitev svojih ciljev pripravljen boriti celo z onostranstvom. Že v 18. stoletju so oder dosegle tudi prve opere, ki so črpale iz zgodbe o Don Juanu in kamnitem gostu: Antonio Calegari, Gioacchino Albertini, Giacomo Tritto in Francesco Gardi so le nekatera izmed številnih imen dandanes tako rekoč pozabljenih italijanskih skladateljev, ki pa so brez dvoma odločilno vplivali na glasbenooblikovni razvoj legende o Juanu; najodločilnejši vpliv pa je imel Giuseppe Gazzaniga s svojo opero Don Giovanni ali kamniti gost.
"Začimbe" in tehnike, ki so jih pri "kuhanju" oper uporabljali Giuseppe Verdi, Giovanni Pacini in Gioachino Rossini.
Tri Donizettijeve kraljice (Elizabeta, Anne Boleyn in Maria Stuart) se razlikujejo tako po usodi kot po značaju – in tako v njegovih operah dobijo vsaka svoj glasbeno-psihološki portret. Največ lirizma veje iz Marije Stuart, ker se pač sklada z Donizettijevim konceptom junakinje kot subtilnega človeškega bitja.
Kljub nekaterim vprašljivim melodramatskim rešitvam libreta, katerega središčni lik je Riccardo oziroma Gustavo, sodi Ples med najboljše opere Verdijevega srednjega ustvarjalnega obdobja; še zlasti zanimiv je način razvoja skladateljevega glasbenega jezika v njem.
Neveljaven email naslov