Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Petek, 30. okt. 2020

Ars • Pet, 30. okt.

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

04:00
Svitanja

Ponovitev. Predvajamo skladbe raznolikih zvrsti iz različnih obdobij. Skladbe iz arhiva Radia Slovenija izvajajo slovenski izvajalci: solisti, komorni glasbeniki in ansambli ter simfonični orkestri.

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Osrednja jutranja informativna oddaja Druga jutranja kronika prinaša analizo najaktualnejšega nočnega dogajanja, predvsem pa napoveduje teme, ki bodo zaznamovale dan.

Pregled aktualnih glasbenih dogodkov

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Zbirko Koža številni kritiki izpostavljajo kot eno boljših v opusu Toneta Škrjanca. V njej je objavljena tudi pesnitev Prah, ki bi jo lahko razumeli tudi kot hvalnico človeški majhnosti. A ne kot le to.

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

10:00
Poročila

Rosenmüller je vso kariero skladal inštrumentalno glasbo in v večjih časovnih razmikih objavil štiri obsežne zbirke ansambelskih plesov, sinfonij in sonat. Tretjo je izdal leta 1667 v Benetkah in v njej je razvidna posrečena mešanica italijanskih in nemških elementov. Nemški sta bogata petglasna zasedba in dolžina uvodnih stavkov, značilno italijanski pa so kontrastni odseki in slog večine plesnih stavkov. Takratne italijanske suite so se po večini začenjale s kratkim enostavčnim preludijem, veliko nemških skladateljev pa je uvodne stavke prav po Rosenmüllerjevem zgledu zasnovalo kot daljšo sestavljeno sonato.

11:00
Poročila

Slovenski diplomatsko-konzularni mreži se v kratkem obeta nekaj novosti, sooča pa se z resnimi izzivi. Med najbolj zaskrbljujočimi je kadrovsko pomanjkanje, saj nekatera predstavništva že v zdajšnji sestavi ne morejo zapolniti. Za nekatera mesta in specifična območja pa ni zanimanja. Slovenija svoje interese lahko uresničuje tudi v okviru Evropske službe za zunanje delovanje, kjer ima tudi svoje predstavnike na najvišjih položajih. Za uspeh so potrebni kakovost kandidata, lobiranje države, pa tudi slednje ženski kvoti.

V oddaji predstavljamo glasbo, ki jo je za mlade glasove napisal Jakob Jež. Njegove skladbe iz suit Živali, Igre, Delo in Slavje izvajajo slovenski mladinski in otroški zbori.iz Ljubljane, Maribora, Šenčurja, Zagorja, Polhovega Gradca, Dekanov, Trebnjega in Ajdovščine.

12:00
Poročila

Predvajamo raznovrstne skladbe iz različnih obdobij. Skladbe iz arhiva Radia Slovenija izvajajo slovenski izvajalci: solisti, komorni glasbeniki in ansambli ter simfonični orkestri.

13:00
Poročila

V oddaji boste slišali ponovitev pogovora s skladateljem Anžetom Rozmanom, ki živi in deluje v Los Angelesu, v katerem je zaposlen v podjetju Bleeding fingers music.
Anže Rozman je diplomiral iz kompozicije in glasbene teorije na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani v razredu Janija Goloba. Nato se je vpisal na magistrski študij glasbe za film, televizijo in videoigre na glasbenem kolidžu Berklee College v Valencii in julija 2014 magistriral kot eden najboljših študentov v letniku. Med študijem je bil prejemnik štipendije Mestne občine Ljubljana in štipendije Alberta Iglesiasa za mlade skladatelje filmske glasbe. Njegova komorna dela se redno izvajajo na koncertih v Evropi in ZDA. Najbolj znan je po svoji orkestralni glasbi in glasbi za flavto. Njegova orkestralna dela so izvedli oz. posneli že številni priznani orkestri, pisal pa je tudi glasbo za zaključno prireditev EPK 2012, viktorje 2013, glavno prireditev ob dnevu državnosti 2013, prireditev ob praznovanju 85-letnice Radia Slovenija, državno proslavo ob dnevu samostojnosti in enotnosti 2014 in druge dogodke.
V oddaji bomo poslušali njegova dela:

Nov začetek, glasba iz državne proslave ob dnevu samostojnosti in enotnosti 2014
Izvaja: Komorni orkester Akademije za glasbo

To glasbo podarjam tebi
Izvaja: Trio Rupnik

Koncert za Alt Saksofon in orkester, 2. st - Bitka z Ravnino
Izvaja: Priložnostni orkester, Domen Koren – saksofon, Zoran Bičanin - dirigent

Glasba oblačnih dni za godalni orkester
Izvaja: Simfonični orkester RTV Slovenija, dirigent – Simon Krečič

Phoenix za klavir in flavto, 4. st – Preporod
Izvaja: Eva Nina Kozmus – flavta, Katalin Peter Krivokapič – klavir

Phoenix za klavir in orkester, 4. st – Preporod
Izvaja: Eva Nina Kozmus – flavta, Orkester Slovenske filharmonije, dirigent – George Pehlivanian

14:00
Poročila

Čeprav so kinematografi po Sloveniji zaradi razglašene epidemije zaprti, si lahko v okviru praznovanja Mednarodnega dneva animiranega filma na spletu ogledate izbor slovenskih animacij. Poleg tega poročamo o spletni premieri filma Tihi večeri režiserja Davida Sipoša, pa tudi o kultnih likih, ki jih je ustvaril Sacha Baron Cohen. Sprašujemo se tudi o pomenu filmskih stvaritev Johna Carpenterja, mojstra grozljivk. Vabljeni k poslušanju!

Film Black swan (Črni labod) razgali ostre kremplje, ki se skrivajo za milim pročeljem profesionalnega baleta – in izkaže se, da ni balet čisto nič manj krvava disciplina kot profesionalna rokoborba.

Leta 1957 je skladatelj Gunther Schuller z izrazom Third Stream / Tretji tok / Tretja smer označil glasbeni žanr, ki združuje klasično glasbo in jazz. Pripravlja Hugo Šekoranja.

Vas zanima aktualno dogajanje? V Dogodkih in odmevih, osrednji popoldanski informativni oddaji, vam ponujamo poročila, analize in komentarje ključnih aktualnih dogodkov tekočega dne – tako s področja politike kot gospodarstva, zdravstva, šolstva, kulture in športa. Vsak dan ob 15.30 na Radiu Slovenija.

Edina dnevna informativna oddaja o kulturi. V dobrih petnajstih minutah povzame kulturno in ustvarjalno dogajanje pri nas. Predstavljamo novosti, festivale in kulturno problematiko.

Slovenščina je, kakor smo se učili v šoli, eden izmed južnoslovanskih jezikov. Ti so del širše slovanske jezikovne skupine, ta pa je spet le ena izmed vej resnično orjaške indoevropske družine. Vse to je splošno znano. Precej manj znano pa je, kako so jezikoslovci vse to pravzaprav ugotovili; če namreč niti popolnim laikom ni težko prepoznati sorodnosti med jezikom, ki ga govorimo na Slovenskem, in jezikom, ki ga govorijo na Hrvaškem, pa so povezave med, na primer, slovenščino, armenščino, bengalščino in islandščino precej težje razvidne. Še manj pa menda vemo o procesih, ki vodijo jezikovne spremembe in torej pripeljejo do oblikovanja novih jezikovnih idiomov iz starih. Drugače rečeno: vprašamo se lahko, kdaj, kje in kako se je oblikovala slovanska jezikovna skupina, ki je drugi govorci indoevropskih jezikov niso več razumeli? Kdaj, kje in kako sta se oblikovali južnoslovanščina in nato, pozneje še slovenščina? Prav tako pa se lahko vprašamo tudi drugače – zakaj, denimo, rečemo, da so govorci terskega narečja v Beneški Sloveniji govorci istega jezika kakor govorci prleškega dialekta – pa čeprav si obe govorici nista preveč podobni? Ta in druga sorodna vprašanja smo pretresali v tokratnih Podobah znanja, ko smo pred mikrofonom gostili jezikoslovca dr. Mateja Šeklija, ki na Oddelku za slavistiko ter na Oddelku za slovenistiko ljubljanske Filozofske fakultete predava predmete s področja primerjalnega jezikoslovja slovanskih jezikov, obenem pa dela tudi kot raziskovalec na Inštitutu za slovenski jezik Frana Ramovša. Dr. Šekli je objavil kopico znanstvenih člankov ter več obsežnih monografij, med katerimi velja izpostaviti Zemljepisna in osebna lastna imena v kraju Livek in njegovi okolici pa Primerjalno glasoslovje slovanskih jezikov : od praindoevropščine do praslovanščine in Tipologijo lingvogenez slovanskih jezikov. Za svoje znanstveno-raziskovalno delo je oktobra 2020 prejel nagrado Škrabčeve ustanove za posebne dosežke na področju slovenističnega jezikoslovja. Z Matejem Šeklijem se je pogovarjal Goran Dekleva.

Spoštovani poslušalci, na vrsti je oddaja Recital. V njej bomo predvajali posnetek koncerta godalnega kvarteta Ebene, ki je 26. oktobra nastopil v Mozartovi dvorani v Schwetzingenu v okviru tamkajšnjega festivala. Poslušali bomo Godalni kvartet št. 5 v A-duru, op. 18 in Godalni kvartet št. 12 v Es-duru, op. 127 Ludwiga van Beethovna v izvedbi godalnega kvarteta Ebene.

Spomnimo se predvsem njegovih platen domačega okolja Vipavske doline, upodobljenega z navidezno okornimi potezami, statičnimi figurami in reducirano barvno paleto. A njegov opus je prešel številne spremembe. Vena Pilona, enega od pomembnejših slovenskih umetnikov, ob petdeseti obletnici njegove smrti predstavlja Tina Ponebšek, direktorica galerije v Ajdovščini, ki nosi njegovo ime.

"... Pretresla me je ljubezen, enaka viharju, enaka nevihti! Prišla je pozno, prav tako je prišla, kakor pride časih kako cvetje v pozni jeseni. Sadu ni rodila, kakor ga ne rodi jesenski cvet. Če me hočete poslušati, vam razgrnem vse. Pri tem tudi izveste, čemu nisem hotel zakonske družice, katera bi me bila ravno tako okrog prsta obvijala, kakor obvijate ve svoje može. Pri poslušanju se bodete morda obilo smejale! Vprašanje je torej: me li hočete poslušati? ...“

V terminu, ki je rezerviran za radijski roman na tretjem programu, bomo prvič prebirali Tavčarjevo povest Cvetje v jeseni. Tavčar je svojo povest s psevdonimom Emil Leon objavil v Ljubljanskem zvonu leta 1917.

Za radio so Cvetje v jeseni pripravili ustvarjalci slovenskega programa Radia Trst A pod režijskim vodstvom Marka Sosiča. Glasbo za radijski roman v 25 delih je ustvaril tržaški skladatelj Aleksander Vodopivec. Pripoveduje dramski igralec Tone Gogala.

Zbirko Koža številni kritiki izpostavljajo kot eno boljših v opusu Toneta Škrjanca. V njej je objavljena tudi pesnitev Prah, ki bi jo lahko razumeli tudi kot hvalnico človeški majhnosti. A ne kot le to.

Povabilo na koncert je tematsko uglašeno s Petkovim koncertnim večerom, občinstvo povabi k poslušanju s skladbami, ki se glasbeno navezujejo na koncertni večer.

V današnji oddaji Petkov koncertni večer smo iz našega glasbenega arhiva izbrali enega izmed koncertnih dogodkov Orkestra Slovenske filharmonije – to je 7. koncert iz cikla oranžnega abonmaja, ki je bil 1. aprila leta 2011 izveden v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma.
Orkester je vodil priznani nemški dirigent in eden najbolj cenjenih skladateljev sodobne glasbe Matthias Pintscher. Drugi gost večera je bil ameriški pianist Orion Weis. Slišali smo Koncert za klavir in orkester v fis-molu, op. 20 Aleksandra Skrjabina v njegovi izvedbi, poleg tega pa sta bili na sporedu še dve skladbi. V drugem delu koncerta je zazvenela Simfonija št. 3 v Es-duru, “Eroica”, Luwiga van Beethovna, skladatelja, čigar dela letos, ob 250-letnici njegovega rojstva, še posebno bogatijo koncertne sporede. Glasbeni večer pa se je začel z delom z naslovom Proti Ozirisu – študija za orkester Matthiasa Pintscherja.

22:00
Poročila

Z odlomki s koncerta 8. oktobra tako dopolnjujemo vrsto izbranih koncertov iz cikla Plečnik in a cappella, s katerim je Niko Houška povezal dve lepi umetnosti: glasbo in Plečnikovo prostorsko umetnost.
Vsak izmed izbranih ansamblov, oziroma njihovih umetniških vodij, je bil soočen z določenim Plečnikovim prostorom in oblikovanjem programa zanj.
Takole je program Ansambla Ingenium za koncert v cerkvi sv. Mihaela v Črni vasi na ljubljanskem barju komentiral muzikolog Tomaž Gržeta:
» ... Ne preseneča, da je dvoje podob, religiozno in folklorno,ki sobivata v tej Plečnikovi stavbi, navdihnilo člane Ansambla Ingenium k snovanju koncertnega sporeda, v katerem sobivata sakralno in ljudsko. Segli so po delih iz konteksta katoliške in pravoslavne liturgije, ki segajo od renesanse do sodobnosti, na drugi strani pa po priredbah ljudskih pesmi iz različnih tradicij, od slovenske do britanske. S tem nam pevci ponujajo prerez lastnega, slogovno bogatega repertoarja, ki ga lahko tudi prilagodijo prostoru, v katerem nastopajo.«

V oddaji se posvečamo predvsem ključnim jazzovskim osebnostim, ki so zaznamovali zgodovino jazza. Raziskujemo pa tudi povezave jazzovske glasbe z drugimi umetnostmi – od slikarstva, fotografije do literature.

Izbrali smo 2. del zgodbe, naslovljene Pabitelji, iz zbirke Oglas za hišo, v kateri nočem več živet češkega pisatelja Bohumila Hrabala, ki velja za enega najpomembnejših čeških pripovednikov 2. polovice 20. stoletja. Hrabal je v središče svojih besedil vztrajno postavljal pogled na svet človeka, ki se iz dneva v dan bojuje za preživetje, vseeno pa išče tudi pobeg iz sive resničnosti, ki mu kroji vsakdanjik.

23:59
Slovenska himna

Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov