V tretjem delu Glasbene jutranjice posebno pozornost namenjamo skladateljem, ki so glasbo pisali na zahodu Evrope, tako rekoč na atlantski obali, in sicer smo izbrali dela izpod peres portugalskih skladateljev.
Na razvoj glasbe na Portugalskem je močno vplivala okolica. Izročilo, sicer trdno zakoreninjeno v Evropi, izraža tudi medcelinske kulturne interakcije, ki so se začele s portugalskimi odkritji, in portugalska glasbena zgodovina vsebuje tako srednjeveške gregorijanske korale kot tudi simfonije in sodobno glasbo. Ustvarjalo je veliko skladateljev, za danes smo izbrali dela petih.
Začenjamo z najpomembnejšim portugalskim skladateljem 18. stoletja, Joséjem Antóniom Carlosom de Seixasom, ki je bil virtuoz na orglah in čembalu in je že pri svojih štirinajstih letih nasledil očeta kot organist katedrale v Coimbri.
JOSÉ ANTÓNIO CARLOS DE SEIXAS: TOCCATA V D-MOLU
\t1. MODERATO
\t2. GIGUE
\t3. MINUET
Čembalo: VÁCLAV JAN SÝKORA
Joao Domingos Bomtempo je bil pianist, skladatelj in pedagog. Leta 1822 se je po študiju vrnil v Lizbono in tam ustanovil Filharmonično družbo za spodbujanje javnih koncertov sodobne glasbe, po zmagi liberalcev v državljanski vojni pa je postal prvi direktor nacionalnega konservatorija, ustanovljenega leta 1835.
JOAO DOMINGOS BOMTEMPO: SIMFONIJA ŠT. 1 V ES-DURU, OP. 11
\t1. LARGO - ALLEGRO VIVACE
\t2. MINUETO: ALLEGRO ASSAI
\t3. ANDANTE SOSTENUTO
\t4. FINALE: PRESTO
ORKESTER CLASSICA DO PORTO, dirigent: MEIR MINSKY
Joao Pedro de Almeida Mota je deloval na prehodu iz baroka v klasicizem, glasbo pa je verjetno študiral kot zborist, bodisi v katedrali v Lizboni bodisi v cerkvi Sao Vicente de Fora. Obe sta bili takrat središče glasbene dejavnosti v Lizboni. Svoje življenje je v veliki meri posvetil cerkvi, zato v njegovem opusu najdemo lepo število svetnih del, na njegovo posvetno ustvarjanje pa je vplival predvsem španski dvor. Poleg nekaj samospevov ta del njegovega opusa obsega tudi niz 16 godalnih kvartetov.
JOAO PEDRO DE ALMEIDA MOTA: GODALNI KVARTET V B-DURU, OP.5, ŠT.4
\t1. ALLEGRETTO
\t2. LARGHETTO
\t3. MENUETTO
\t4. RONDO - ALLEGRO
NOVI BUDIMPEŠTANSKI KVARTET
Skladatelj, dirigent in muzikolog Fernando Lopes-Graça je bil eden najplodnejših portugalskih skladateljev dvajsetega stoletja s skladbami, ki so zajemale širok razpon žanrov. Najpomembnejša plat njegovega glasbenega sloga je njegovo prizadevanje, da bi portugalsko ljudsko glasbo uporabil kot medij za ustvarjanje lastnega sloga, podobno način kot Béla Bartók.
FERNANDO LOPES GRAÇA: SONATA ŠT. 6, OP. 221
\t1. ALLEGRO NON TROPPO
\t2. LARGO
\t3. VIVO - ALLEGRO CON FUOCO
Klavir: NELLA MAISSA
Teoretika, muzikologa, pedagoga, predavatelja, kritika in skladatelja Luísa de Freitasa Branca pogosto imenujejo "uvajalec modernizma na Portugalskem", saj je portugalsko glasbo s svojim delom približal sodobni evropski kompoziciji.
LUÍS DE FREITAS BRANCO: KONCERT ZA VIOLINO IN ORKESTER
\t1. ALLEGRO
\t2. ANDANTE
\t3. ALLEGRO
RDP SIMFONIČNI ORKESTER, Violina: VASCO BARBOSA, Dirigent: SILVA PEREIRA