"Predlagali smo namreč, da bi garancije glede nekaterih storitev po nakupu - na primer dejstvo, da mora biti popravilo izdelka opravljeno v največ 45 dneh - da bi ta določila služila kot vzor za celotno Evropo," je za Radio Slovenija v prispevku Mete Dragolič dejala Pachlova.
Po njenem so predlagane spremembe sicer posledica pritiska Evropske komisije, ki je pred dvema letoma pripravila predlog nove direktive o zaščiti potrošnikov, ki bi pravila po vsej Uniji poenotila. To pa bi v primeru kar nekaj članic pomenilo tudi zmanjševanje njihovih pravic.
A, kakor pravi Pachlova, v tem trenutku za to ni pripravljenosti v državah članicah in Evropskem parlamentu, zato je malo verjetno, da bo komisija s svojim predlogom uspešna. Ob tem je še dodala, da ni niti pravne niti politične potrebe po spreminjanju slovenske zakonodaje.
Podobno kot v Sloveniji bi imeli tudi v Belgiji
V Belgiji so pred šestimi leti uveljavili minimum pravic - dveletno obvezno garancijo in šestmesečni rok za zamenjavo izdelka. Vendar bi Belgijci zadnjega radi podaljšali na vsaj leto dni, pravi Nico Debie iz potrošniške organizacije Test-Achat.
"Zdaj porabnik izbere ali želi, da mu prodajalec zagotovi popravilo ali zamenjavo pokvarjenega izdelka. Trgovci tega ne marajo, saj kupci vedno zahtevajo nov izdelek. Zato si prizadevajo za tako spremembo zakona, po kateri bi oni odločali o popravilu ali zamenjavi," pravi Debie.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje