Združenje kabinskega osebja ni podpisalo nove podjetniške kolektivne pogodbe, saj je bilo proti 89 odstotkov članov. Foto: BoBo
Združenje kabinskega osebja ni podpisalo nove podjetniške kolektivne pogodbe, saj je bilo proti 89 odstotkov članov. Foto: BoBo

Člani kabinskega osebja ne verjamemo več, da lahko uspešnost družbe temelji oziroma je odvisna od še nadaljnjega krčenja pravic izključno kabinskemu osebju."

Sindikat Združenje kabinskega osebja

Naša velika želja je bila, da bi jo podpisali vsi sindikati, ker bi samo na ta način pokazali, da smo vsi zaposleni sprejeli enake zaveze, da pristopimo k sanaciji družbe

Robert Vuga, izvršni direktor Adrie Airways

Sindikat je sicer zadovoljen, da se bo "za družbo končala dolgotrajna agonija", glede pogajanj o novi podjetniški kolektivni pogodbi pa pravi, da je bilo 17 dni premalo za dogovor "o nekaterih bistvenih spremembah pogojev dela kabinskega osebja", so zapisali v sporočilu za javnost.

Nedogovorjene so tako točke, ki so pomembne za ohranitev poklica v Sloveniji, in sicer tudi tista, ki določa obvezno znanje slovenskega jezika. Vodstvo po navedbah sindikata te točke namreč ne želi imeti zapisane v novi kolektivni pogodbi.

Znanje slovenskega jezika ni več obvezno?
Ustavilo se je tudi pri točkah, ki po besedah sindikata zagotavljajo socialno varnost zaposlenih, ohranjajo pridobljene pravice starejših delavcev in ne ogrožajo eksistenčnega minimuma mlajših. Zapisali so, da je "kljub 20-odstotnemu znižanju plač v lanskem decembru Adria Airways ponovno v hudih težavah". "Člani kabinskega osebja ne verjamemo več, da lahko uspešnost družbe temelji oziroma je odvisna od še nadaljnjega krčenja pravic izključno kabinskemu osebju."

Čeprav se je 89 odstotkov članov Združenja kabinskega osebja opredelilo proti novi kolektivni pogodbi, pa bo ta vseeno začela veljati, saj so jo podpisali vsi drugi sindikati, ki delujejo v družbi. Nova podjetniška pogodba je bila eden izmed pogojev dokapitalizacije družbe.

Vuga želel, da bi "vsi stopili skupaj"
Izvršni direktor Robert Vuga je izrazil obžalovanje, da je niso podpisali prav vsi sindikati, saj bi "na ta način pokazali, da smo vsi zaposleni sprejeli enake zaveze, da pristopimo k sanaciji družbe". Vuga je prepričan, da ob doslednem uresničevanju načrta prestrukturiranja obstoj Adrie Airways ni (več) ogrožen.

Po dokapitalizaciji se bo uprava (najverjetneje) spremenila
Adrio Airways tako kmalu čaka še ena skupščina. Ta mora biti sklicana že zaradi spremembe strukture lastništva, po poročanju Financ pa naj bi sledile tudi spremembe v vodenju, saj naj bi na skupščini izglasovali vrnitev na dvotirno upravljanje. To bi pomenilo konec upravnega odbora, ki ga zdaj vodi Maks Tajnikar, ampak nadzorni svet, v katerem bi sedeli tudi predstavniki novih lastnic - bank. Nadzorniki bi imenovali novo upravo.

Skupščina naj bi bila novembra, glavni izvršni direktor Klemen Boštjančič pa je potrdil, da so se pogovarjali tudi o spremembi v vodstvu družbe. O novem upravnem odboru ali nadzornem svetu bodo tako odločali novi lastniki, ki se bodo odločili, "ali sva midva (Boštjančič in drugi izvršni direktor Robert Vuga op. a.) še naprej primerna za direktorja", je dejal.

Člani kabinskega osebja ne verjamemo več, da lahko uspešnost družbe temelji oziroma je odvisna od še nadaljnjega krčenja pravic izključno kabinskemu osebju."

Sindikat Združenje kabinskega osebja

Naša velika želja je bila, da bi jo podpisali vsi sindikati, ker bi samo na ta način pokazali, da smo vsi zaposleni sprejeli enake zaveze, da pristopimo k sanaciji družbe

Robert Vuga, izvršni direktor Adrie Airways