Ozka hitra cesta, ki povezuje mejni prehod Vrtojba z italijansko avtocest A4, naj bi v treh letih postala prava avtocesta. Foto: panoramio/maer92
Ozka hitra cesta, ki povezuje mejni prehod Vrtojba z italijansko avtocest A4, naj bi v treh letih postala prava avtocesta. Foto: panoramio/maer92
Dela v vrednosti 171 milijonov evrov bo izvajalo pet podjetij iz FJK-ja, ki bodo sočasno odprla tri gradbišča v Vilešu, Gradišču in Gorici, kjer bodo tudi prenovili odcepe. Foto: ilfriuli.it

so se uradno začela dela na avtocestnem odseku Vileš-Gorica, kjer naj bi v treh letih zgradili tretji vozni pas in s tem odsek spremenili v pravo avtocesto.

Avtocestni odsek je namreč sedaj ozka dvopasovna cesta (skupaj ima torej štiri pase), večinoma z omejitvijo 80 kilometrov na uro, ki na mejnem prehodu Vrtojba povezuje hitro cesto čez Vipavsko dolino, na drugi strani pa italijansko avtocesto med Trstom in Benetkami.

Temeljni kamen začetka gradnje nove ceste so položili pri cestninski postaji v Vilešu (Villesse), v katere neposredni bližini so pravkar odprli tudi center Ikea.

Kot je poročala italijanska televizija RAI, so na slovesnosti spregovorili predsednik deželne vlade Furlanije - Julijske krajine Renzo Tondo, podtajnik pri italijanskem ministrstvu za okolje Roberto Menia, deželni odbornik za prevoze Riccardo Riccardi in predsednik avtocestne družbe Autovie Venete Giorgio Santuz.

Za Tonda, ki je tudi izredni komisar za gradnjo tretjega voznega pasu, je slednji temeljnega pomena za prevoze na deželni in državni, pa tudi na mednarodni ravni, ker gre za temeljno delo v okviru oblikovanja petega evropskega koridorja.

Dela ne bodo ovirala prometa
Predsednik avtocestne družbe je ob tem opozoril, da bo gradnja tretjega voznega pasu potekala vzporedno ob že obstoječih pasovih, tako da dela ne bodo ovirala prometa, ki poteka po njih. Podtajnik Menia je s svoje strani dejal, da gradnja tretjega pasu, ki bo odsek spremenil v pravo 25 metrov široko avtocesto, predstavlja majhno zmago, do katere prihaja prav v trenutku, ko se Italija rešuje iz gospodarske krize.

Tretji vozni pas na odseku Vileš-Gorica naj bi zgradili v treh letih, dejanski začetek del pa je po današnjem uradnem odprtju predviden sredi januarja. Dela v vrednosti 171 milijonov evrov bo izvajalo pet podjetij iz FJK-ja, ki bodo sočasno odprla tri gradbišča v Vilešu, Gradišču in Gorici, kjer bodo tudi prenovili odcepe. Med najbolj zahtevnimi deli so sicer izgradnja novega 400 metrov dolgega mostu čez reko Sočo ter podvojitev predora pri Sovodnjah in viadukta pri Fari.