Lufthansa (logotip v ospredju) bo prevzela 3.000 od 8.500 zaposlenih pri Air Berlinu in 81 letal. Foto: Reuters
Lufthansa (logotip v ospredju) bo prevzela 3.000 od 8.500 zaposlenih pri Air Berlinu in 81 letal. Foto: Reuters
Carsten Spohr
Izvršni direktor Lufthanse želi z nakupom predvsem povečati nizkocenovno podružnico Eurowings. Foto: Reuters
Alitalia
Lufthansa svoje lovke steguje tudi po italijanski družbi Alitalia, ki je prav tako v velikih finančnih težavah. Foto: Reuters

Poleg 81 letal bodo prevzeli tudi 3.000 od 8.500 zaposlenih. Nizkocenovna letalska družba Easyjet bo odkupila 25 Air Berlinovih letal, pogajanja o ceni še potekajo. Kljub temu pa bodo številne že kupljene letalske vozovnice za potovanje z Air Berlinom za naslednje mesece neveljavne.

Letalska družba Air Berlin se s finančnimi težavami in mankom dobička spopada že desetletje, 15. avgusta letos pa so razglasili insolventnost. Z državno pomočjo oz. posojili so obratovali še naprej, medtem ko so potekala pogajanja o prodaji podjetja. Zanimala sta se Easyjet in Lufthansa, v četrtek so se dogovorili, da večji del podjetja prevzame Lufthansa, manjši del pa Easyjet. Lufthansa bo prevzela tudi podružnici Nikki in LGW.

"Prevzeli bomo tri tisoč zaposlenih z idejo, da s tem številom ljudi povečamo podjetje Eurowings. Upamo, da se bo pridružilo veliko ljudi z Air Berlina," je povedal izvršni direktor Lufthanse Carsten Spohr.

Ryanair in Avstrija s pritožbami organom Evrope
Eurowings, nizkocenovna podružnica Lufthanse, bo tako obratovala z 80 letali več, kar pomeni dodatno naložbo v znesku poldruge milijarde evrov. Naložbo je že odobril nadzorni svet. Vendar Lufthansa zdaj potrebuje še zeleno luč Evropske komisije. Čeprav je izvršni direktor Spohr izrazil prepričanje, da bodo tega do konca leta dobili, vse kaže, da ne bo tako lahko.

Pritožbo v Bruselj bo vložil Ryanair, z argumentacijo, da ima Lufthansa 95 odstotkov deleža na nemškem trgu. V Lufthansi odgovarjajo, da je treba gledati celotno Evropo in ne le Nemčije. V Avstriji pravijo, da bo Lufthansa, ki ima v lasti tudi Austrian Airlines, s pridobitvijo še ene avstrijske družbe Nikki preveč dominanten v avstrijskem zračnem prostoru. To skrb bodo izrazili tudi Evropski komisiji.

Kaj prevzem pomeni za potnike? Tisti, ki so kupili vozovnice pred 15. avgustom za polete po 27. oktobru, bodo ostali brez poleta in brez denarja. 27. oktobra bo tako poletelo zadnje letalo Air Berlin iz Münchna proti Berlinu. Na berlinskem letališču Tegel so rdeči znak družbe odstranili že v četrtek.

Lufthansa bi kupila še Alitalio
Lufthansa je medtem pokazala zanimanje tudi za nakup italijanske letalske družbe Alitalia, ki je prav tako v finančnih težavah, poroča italijanski The Local. Že omenjeni izvršni direktor Spohr je dejal, da Alitalia v dozdajšnjem obsegu sicer ni mogoča, so pa v Lufthansi zainteresirani za oblikovanje nove Alitalie, saj je Italija za Lufthanso pomemben trg.

Čas za ponudbe Alitalii se sicer izteče v ponedeljek. Ryanair se je oktobra umaknil od svoje ponudbe, saj se spopada s pomanjkanjem pilotov, zaradi česar so bili prisiljeni odpovedati več poletov, še poroča The Local.