Foto: BoBo
Foto: BoBo

Kaj je sploh t. i. skupinski nakup? "Gre za način povpraševanja velike skupine potrošnikov, ki se združijo s ciljem pridobiti neko storitev ali izdelek po čim bolj ugodni ceni, kot potrošniška organizacija smo s takšnim pristopom začeli že pred leti, več kot se potrošnikov združi, večjo pogajalsko moč imajo v odnosu do ponudnikov," je za MMC ob robu novinarske konference Zveze potrošnikov Slovenije ob začetku že tretje kampanje Zamenjaj in prihrani pojasnila predsednica Breda Kutin.

ZPS tako potrošnike vabi k ponovnemu sodelovanju pri skupinskem nakupu elektrike in plina, prijave pa bodo zbirali do 3. aprila. Prijava je predpogoj za sodelovanje v kampanji, saj brez tega ponudniki ne morejo vedeti, kakšen je interes. Več kot je potrošnikov, bolj je vse skupaj zanimivo za dobavitelje.

Predsednica ZPS-ja Breda Kutin. Foto: MMC RTV SLO/Gorazd Kosmač
Predsednica ZPS-ja Breda Kutin. Foto: MMC RTV SLO/Gorazd Kosmač

Za sodobnega potrošnika 21. stoletja je skoraj misija nemogoče, da bi ob hitrem tempu življenja spremljal še cene vseh ponudnikov energentov in dosledno "skakal" k najugodnejšemu. Dolgoletna zvestoba se rada izkaže kot najdražja opcija, opozarjajo pri ZPS-ju. Akcije, kot je Zamenjaj in prihrani, lahko za potrošnika predstavljajo odlično rešitev. Podobne akcije so postale vsakdanja praksa v Evropi, evropski potrošniki pa so v kampanjah skupinskih nakupov energije prihranili že več kot 300 milijonov evrov.

Cilj akcije ni zgolj izpogajanje čim nižje cene električne energije in plina, pač pa tudi zagotovitev čim boljših pogojev. "Potrošniki bodo dobili ponudbo, ki traja 12 mesecev, z navzgor omejeno ceno, potrošnik bo lahko od pogodbe kadar koli odstopil, pogodba pa prav tako ne bo smela vključevati nobenih skritih stroškov, v smislu, da bodo dodatno zaračunavali takšno ali drugačno storitev, kot je izstavitev računa," je pojasnila in dodala, da se bodo dobavitelji zavezali tudi k pravočasnemu obvestilu o tarifi, ki bo veljala po izteku akcijske cene.

Kampanja Zamenjaj in prihrani

Sodelovanju v skupinskem nakupu elektrike in/ali plina se najenostavneje pridružite na spletni strani: www.ZAMENJAJinPRIHRANI.si

ali po telefonu na številki ZPS-jevega klicnega centra:
01 432 30 35 od ponedeljka do petka med 8. in 20. uro.

Licitacija za najnižjo ceno bo 4. aprila

Ponudniki, ki bodo omenjene vnaprej določene pogoje sprejeli, se bodo lahko udeležili anonimne spletne licitacije, na kateri se bodo med sabo potegovali, kdo bo ponudil najugodnejšo ceno elektrike in plina. Omenjena licitacija bo potekala 4. aprila, v sredini maja pa bodo na zvezi ocenili prihranke. "Vsak bo dobil individualiziran račun prihrankov, na podlagi katerega se bo lahko odločil, v sredini junija pa bo mogoče pogodbo podpisati in zamenjati dobavitelja," je navedla Kutinova.

K zmagovalcu oz. najboljšemu ponudniku se bo nato preselila množica potrošnikov, ki sodeluje v skupinskem nakupu, in sklenila enoletno pogodbo. Zamenjava sicer ni zavezujoča, tako da se lahko potrošniki brez težav premislijo in dobavitelja ne zamenjajo, a postavi se vprašanje, zakaj bi nekdo zavrnil cenejšo elektriko in/ali plin?

Za koliko si bodo potrošniki znižali položnici?

V zadnjem času se cene električne energije višajo, saj so konec leta 2018 in na začetku letošnjega leta nekateri dobavitelji energije "posodobili" svoje redne cenike za gospodinjski odjem zaradi povišanja cen na veleprodajnih trgih. Ker so dobavitelji povišanje cen prevalili na pleča potrošnikov, so pri ZPS-ju prepričani, da je dovolj manevrskega prostora za pridobitev dobrih ponudb.

"Ocenjujemo, da prostor za znižanje definitivno je, tako pri elektriki kot pri plinu, za kakšen odstotek, pa je težko govoriti," je odgovorila in pristavila, da "imamo na področju energije konkurenčen trg, na katerem se izplača delati, saj se število dobaviteljev nenehno povečuje". Licitaciji v prvih dveh kampanjah Zamenjaj in prihrani sta bili zelo zanimivi, saj sta ponudili konkreten konkurenčni boj, to pa na ZPS-ju pričakujejo tudi tokrat.

S prvima dvema akcijama Zamenjaj in prihrani so potrošniki privarčevali 2,2 milijona evrov. Foto: Pixabay
S prvima dvema akcijama Zamenjaj in prihrani so potrošniki privarčevali 2,2 milijona evrov. Foto: Pixabay

S prvima dvema akcijama privarčevali 2,2 milijona evrov

"V preteklih letih smo z akcijo v Sloveniji dosegli zelo dober odziv, tako glede registracije oz. pristopa k skupinskemu nakupu kot glede števila dejanskih zamenjav ponudnika. V prvem skupinskem nakupu je k akciji pristopilo več kot 40.000 potrošnikov, v drugem nekaj manj – 26.000, dobavitelja pa je v prvi kampanji zamenjalo 12.300 gospodinjstev, v drugi pa celo 13.200," je navedla konkretne številke. Prihranki povprečnega gospodinjstva so v prvi kampanji znašali 164 evrov, v drugi pa 211 evrov. Celotni prihranek v prvi kampanji je tako znašal en milijon evrov, v drugi pa 1,2 milijona evrov.

Novinarska konferenca v prostorih ZPS-ja. Foto: MMC RTV SLO/Gorazd Kosmač
Novinarska konferenca v prostorih ZPS-ja. Foto: MMC RTV SLO/Gorazd Kosmač

Prijava na spletu ali po telefonu

V osnovi je akcija zamišljena kot spletna kampanja s prijavo na spletni strani www.ZAMENJAJinPRIHRANI.si, a pri ZPS-ju so mislili tudi na potrošnike, ki niso suvereni pri uporabi spleta ali pa ga sploh nimajo. "Zato smo se odločili, da bomo s povabilom k akciji šli tudi v klasične poštne nabiralnike, ljudje pa se lahko prijavijo s klicem v naš klicni center (01 432 30 35) od ponedeljka do petka med 8. in 20. uro," je navedla in dodala, da akviziterjev "od vrat do vrat" ne bo.

Predstavniki ZPS-ja ne hodijo od vrat do vrat

Na terenu predstavnikov ZPS-ja, ki bi potrošnikom "pomagali" zamenjati dobavitelja tako ne bo. V preteklosti so se prav takšni "akviziterji" že večkrat pojavljali, gre pa za goljufe, ki z ZPS-jem nimajo nič. "Če se bo to spet ponovilo, prosimo potrošnike, da nas o tem nemudoma obvestijo," je dodala.

Skupinski nakup klimatske naprave

Trenutno na ZPS-ju izvajajo tudi akcijo skupinskega nakupa klimatske naprave, kjer bodo po podobnem ključu kot za dobavo elektrike in plina poskušali pridobiti čim ugodnejšo ponudbo kakovostne klimatske naprave. "Gre za test, s katerim preverjamo interes potrošnikov, na drugi strani pa tudi pripravljenost in odziv trga," je pojasnila in opozorila, da je poleg cene treba vedno gledati tudi na kakovost izdelkov, saj je "najcenejše pogosto lahko na koncu najdražje".

Se slovenski potrošnik dovolj zaveda svoje moči, ali se še vedno prevečkrat ignorantsko pusti voditi za nos? "Stanje se iz leta v leto bistveno izboljšuje, ozaveščenih potrošnikov je vedno več, prostora za izboljšave pa tudi," je odgovorila predsednica.