Ikona slovenskega novinarstva Jurij Gustinčič (1921–2014) je bil znan po televizijskem poročanju in komentiranju za Televizijo Slovenija, vendar je bil tudi pronicljiv pisec, ki je objavljal v številnih časopisih. Foto: BoBo
Ikona slovenskega novinarstva Jurij Gustinčič (1921–2014) je bil znan po televizijskem poročanju in komentiranju za Televizijo Slovenija, vendar je bil tudi pronicljiv pisec, ki je objavljal v številnih časopisih. Foto: BoBo

"Jurij, rada bi imela seznam tvojih najljubših filmov, knjig in del klasične glasbe," sem ga nekaj dni prej prosila v pisarni, kjer je s Ksenijo Horvat, Polono Fijavž in mano kar nekaj let neutrudno reševal svet in modroval o vsem, kar si človek lahko zamisli. Vzdušje v pisarni je bilo nabito s silovito mešanico našega mladostniškega zanosa in Jurijevih modrosti, spominov in izkušenj.

Tako je tistega 13. januarja 2004 nastal seznam, ki je 18 let ležal v srebrnem zvezku v moji omari in meni na duši, saj od tistega dne vem, da zares sodi med ljudi in ne na papir. Nastal je za tiste, ki smo Jurija Gustinčiča poznali in smo z njim prehodili del poti, in za tiste, ki so ga spremljali od daleč in s spoštovanjem.

Seznam je nastajal hitro; Jurij je pri narekovanju večinoma uporabljal originalna imena del in vsaj pri glasbi sem se pri zapisovanju znašla v težavah, kako se kakšno glasbeno delo imenuje v slovenščini. Pri zapisu sem sem se posvetovala s kolegi iz Glasbene produkcije RTV Slovenija in hvaležna sem za njihovo prijazno pomoč.

13. januar 2004

GLASBA

Johann Sebastian Bach: Umetnost fuge BWV 1080

Georg Friedrich Händel: oratorij Mesija HWV 56

Joseph Haydn: Londonske simfonije, še posebej Simfonija št. 101 v D-duru, imenovana "Ura"

Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert za klavir in orkester št. 24 v c-molu, K. 491
Simfonija št. 40 v g-molu, K. 550
Simfonija št. 41 v C-duru, imenovana »Jupiter«, K. 551

Ludwig van Beethoven: Sonata za klavir št. 23 v f-molu, op. 57 imenovana "Appassionata"
Simfonija št. 7 v A-duru, op. 92
Koncert za klavir in orkester št. 5 v Es-duru op. 73, imenovan »Cesarski«
Koncert za violino in orkester v D-duru, op. 61

Franz Schubert: Impromptuji v izvedbi Alfreda Brendla
Posthumne klavirske sonate v izvedbi Svjatoslava Richterja
Simfonija št. 8 v h-molu D. 759 imenovana Nedokončana

Hector Berlioz: Fantastična simfonija, op. 14

Robert Schumann: Simfonične etude, op. 13
Karneval, op. 9 (cikel klavirskih miniatur)

Johannes Brahms: Simfonija št. 4 v e-molu, op. 98
Godalni sekstet št. 2 v G-duru, op. 36
Koncert za klavir in orkester št. 1 v d-molu, op. 15

Richard Strauss: simfonična pesnitev Tako je govoril Zaratustra, op. 30
simfonična pesnitev Don Juan, op. 20

Gustav Mahler: Simfonija št. 5 v cis-molu

Peter Iljič Čajkovski: Simfonija št. 6 v h-molu op. 74 imenovana »Patetična«

Claude Debussy: Morje, tri simfonične skice za orkester, L. 109

Dmitrij Šostakovič: Simfonija št. 5 v d-molu, op. 47

Sergej Prokofjev: Koncert za klavir št. 3 v C-duru, op. 26

Na glasbeni platformi Spotify lahko prisluhnete skladbam "Jurijevega seznama klasične glasbe".

Lani je minilo dvesto let od rojstva Fjodorja Mihajloviča Dostojevskega. Foto: EPA
Lani je minilo dvesto let od rojstva Fjodorja Mihajloviča Dostojevskega. Foto: EPA
OPERE

Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni
Figarova svatba

Peter Iljič Čajkovski: Pikova dama

Giuseppe Verdi: Otello

Revolucionarna fotografija, montaža in zvok je le nekaj razlogov, da se je Državljan Kane znašel na prvem mestu lestvic najboljših filmov in ustoličil na prvem mestu lestvice največjih ameriških filmov Ameriškega filmskega inštituta. O filmu, ki popelje po izjemni življenjski poti premožnega časopisnega magnata Charlesa Fosterja Kana, se je veliko pisalo tudi zaradi sporov glede avtorstva scenarija, predvsem pa pritiska časopisnega magnata Williama R. Hearsta. Film namreč spretno vleče vzporednice med izmišljeno in resnično figuro magnata. Foto: Televizija Slovenija
Revolucionarna fotografija, montaža in zvok je le nekaj razlogov, da se je Državljan Kane znašel na prvem mestu lestvic najboljših filmov in ustoličil na prvem mestu lestvice največjih ameriških filmov Ameriškega filmskega inštituta. O filmu, ki popelje po izjemni življenjski poti premožnega časopisnega magnata Charlesa Fosterja Kana, se je veliko pisalo tudi zaradi sporov glede avtorstva scenarija, predvsem pa pritiska časopisnega magnata Williama R. Hearsta. Film namreč spretno vleče vzporednice med izmišljeno in resnično figuro magnata. Foto: Televizija Slovenija
FILMI

David Wark Griffith: Rojstvo naroda

Friedrich Wilhelm Murnau: Nosferatu, simfonija groze

Sergej Mihajlovič Eisenstein: Oklepnica Potemkin

Charles Chaplin: Zlata mrzlica

Jean Renoir: Pravilo igre
Velika iluzija
Človek zver

Victor Fleming: V vrtincu

Fred Zinnemann: Točno opoldne

John Ford: Iskalci

Orson Welles: Državljan Kane

Rainer Werner Fassbinder: Berlin Alexanderplatz

David Lean: Bežno srečanje

Marcel Carné: Otroci raja

Jean-Pierre Melville: Policaj

Alan J. Pakula: Vsi predsednikovi možje

KNJIGE

Thomas Mann: Buddenbrookovi
Izpovedi pustolovca Feliksa Krulla

Fjodor Mihajlovič Dostojevski: Zločin in kazen
Idiot

Ivan Aleksandrovič Gončarov: Oblomov

Anton Pavlovič Čehov: Oddelek št. 6

Theodore Dreiser: Ameriška tragedija

Francis Scott Fitzgerald: Veliki Gatsby

Lawrence Durrell: Aleksandrijski kvartet

Jurij, spomini so odlični. Po 18 letih pozdrav tja daleč!