V Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO) je potekal uvodni dogodek bienala oblikovanja BIO 25. Ta bo pod naslovom Daleč, tako blizu v obliki sedmih epizod razvijal možne scenarije bivanja na različnih lokacijah v Sloveniji ter se skozi prizmo oblikovanja in arhitekture odzival na aktualne lokalne in svetovne problematike.
Koncept bienala za prihodnje leto je razvila kustosinja Angela Rui s kustosinjo Majo Vardjan. Kot je povedala Angela Rui, ki prihaja iz Italije, jo je Slovenija navdušila z raznolikostjo svoje pokrajine, s svojimi gozdovi, podeželjem, kraškimi jamami, rekami. In vse te naravne danosti želijo predstaviti kot priložnosti, kot potencial, ki ga je mogoče izkoristiti.
Ker kar 60 odstotkov Slovenije pokrivajo gozdovi in ker prevladuje podeželje, so se, kot je pojasnila Maja Vardjan, odločili, da se osredotočijo na podeželje. Zanimalo jih je, ali lahko pogled arhitektov in oblikovalcev, ki je usmerjen predvsem v urbanizirana območja, obrnejo k podeželju ter oblikovalce in arhitekte oziroma multidisciplinarne agente, ki delujejo v skupinah, zbezajo iz njihove cone udobja in pripravijo k sodelovanju s t. i. profili. Profili so osebnosti z različnih področij, ki so izjemni v svojem delu in prihajajo iz Slovenije. Po besedah Maje Vardjan jih zanima predvsem prevod njihovega specifičnega jezika v jezik arhitekture in oblikovanja oziroma projekte.
Poiskali so lokacije oziroma situacije, ki so značilne za ta čas v Sloveniji. Te lokacije, ki so se sčasoma izkristalizirale, so daleč, hkrati pa tako blizu. "Dojemamo jih kot vsakdanje, banalne, kot prostore brez potenciala, saj niso niti v času niti v prostoru dovolj oddaljene, da bi jih lahko kritično ovrednotili," je povedala. Tako sta z Angelo Rui prišli do Trbovelj oziroma Zasavja, kjer se rudniki do leta 2018 zapirajo in kjer je ostala obsežna infrastruktura industrijskih objektov: rudniških rovov, termoelektrarne in drugega. Kot profil so k sodelovanju povabili koreografa in plesalca Iztoka Kovača, ki izhaja iz Trbovelj, jih dobro pozna in čigar ustvarjanje je navdihovalo težko življenje rudarjev.
Iz Slovenije bodo kot profili sodelovali še Andrej Detela, Renata Salecl, Mojca Kumerdej, Klemen Košir, Marin Medak in Matej Feguš. Njihovo znanje bo interpretiralo sedem mednarodnih priznanih ustvarjalcev s področja oblikovanja in arhitekture: Studio Formafantasma, Matali Crasset, Point Supreme, Didier Faustino, Studio Mischer'Traxler, Studio Folder in Odo Fioravanti.
Vsak par profila in prevajalca bo z izbrano skupino deloval na specifični lokaciji, ki bo postala prizorišče za razvijanje določenega scenarija: Sprostitev podzemlja v podzemnem svetu jam, Zavzetje gozdov v gozdovih, Po utopiji v kmalu zaprti rudarski pokrajini, Čisto novo sobivanje v sodobni urbani ruševini, Nov zagon podeželja na podeželskem igrišču, Prožnost preteklosti v gorskem okolju, ki je bilo nekoč prizorišče vojne, Novi heroji na morju.
Po besedah Maje Vardjan želijo preizkusiti nov, decentraliziran format bienala. Na izbranih sedmih lokacijah po Sloveniji bodo tako nastale instalacije, ki bodo ljudi pripeljala na te lokacije, predvsem pa želijo lokalno prebivalstvo opozoriti na neopažene točke, ki imajo potencial in ki jih je mogoče aktivirati. V MAO bo na ogled osrednja razstava bienala, ki bo predstavila vseh sedem epizod.
Kot je poudarila, je cilj bienala, da se ti projekti nadaljujejo tudi po koncu bienala.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje