Očiten motiv moških portretov nagrajene Mirte Kokalj se po besedah člana žirije Božidarja Zrinskega na humoren način prevesi v igro poziranja ter opazovanja med fotografinjo in moškimi, ki pa na fotografijah ostanejo zamegljeni. Čeprav se zanimivo konceptualno izhodišče ciklusa fotografij navezuje na specifično kulturno okolje, je rezultat univerzalno pripoveden, igriv, poučen in razumljiv. Foto: Emzin
Očiten motiv moških portretov nagrajene Mirte Kokalj se po besedah člana žirije Božidarja Zrinskega na humoren način prevesi v igro poziranja ter opazovanja med fotografinjo in moškimi, ki pa na fotografijah ostanejo zamegljeni. Čeprav se zanimivo konceptualno izhodišče ciklusa fotografij navezuje na specifično kulturno okolje, je rezultat univerzalno pripoveden, igriv, poučen in razumljiv. Foto: Emzin
V utemeljitvi druge nagrade za Majo Alibegovič za cikel We are your friends so zapisali, da se posamezne fotografije kakovostno spajajo v cikel in s tem tvorijo narativno celoto ter prepoznavno vizualno identiteto. Dela verodostojno in v duhu upodobljenega časa s sodobno fotografsko pripovedjo prinašajo izročilo tradicije v današnji čas. Foto: Emzin

Drugo nagrado je prejela Maja Alibegovič za cikel We are your friends, tretjo pa Matija Brumen za cikel Rože. Podelili so tudi nagrado za najboljšo reportažno fotografijo, ki jo je prejel Matej Leskovšek za cikel z naslovom Prehod z Zahodnega brega v Jeruzalem. Nagrajene in izbrane fotografije so razstavljene v Cankarjevem domu, so sporočili iz revije za kulturo Emzin, ki natečaj pripravlja.

Moški, klub in rože
V obrazložitvi prve nagrade 1.500 evrov, ki jo je prejela Kokaljeva, je član žirije Božidar Zrinski zapisal, da ciklus For ladies only izraža svež in humoren pristop k obravnavani tematiki. Drugonagrajena serija desetih fotografij We are your friends po mnenju Zrinskega na kakovosten in zaokrožen način odslikava dogajanje v svojevrstnem klubskem okolju.

Brumnov cikel Rože, ki je bil za tretje mesto nagrajen s 700 evri, sestavljajo fotografije cvetlic v javnih prostorih. Rastline so fotografirane v trenutku popolne izolacije od ljudi. Postavljene so bodisi kot okras, praktične pregrade ali kot arhitekturni dodatki.

Osebne stiske na bližnjevzhodni meji
V obrazložitvi nagrade za reportažno fotografijo piše, da Leskovšek na prepoznaven avtorski način slika vsakodnevne življenjske razmere ljudi na meji med Palestino in Izraelom. Avtor s ciklusom fotografij prepričljivo dokumentira dogodek prehoda nadzorne točke, ki skozi predstavitev osebnih življenjskih stisk postane simbolna odslikava težkih bivanjskih razmer in napete politične situacije med dvema narodoma.

Letošnji natečaj revije za kulturo Emzin za najboljšo slovensko fotografijo je že 17. po vrsti. Žirija je letos prejela najvišje število fotografij doslej - 582 fotografskih opusov oziroma 3.540 fotografij. V ožji izbor se je uvrstilo 41 avtorjev z 59 opusi. Žirijo so sestavljali umetniška direktorica revije Emzin Metka Dariš, fotografi Jane Štravs, Andrew Testa iz Londona in Thijs Wolzak iz Amsterdama ter kustos Mednarodnega grafičnega likovnega centra Božidar Zrinski.

Fotografije prvih treh nagrajencev natečaja si oglejte v spodnji galeriji.