Performans Umetnost je upor proti usodi je nastal tudi kot odziv na specifičnost prostora Vodnikove domačije, kjer se stikata preteklost in sodobnost. Foto: Guido Penne
Performans Umetnost je upor proti usodi je nastal tudi kot odziv na specifičnost prostora Vodnikove domačije, kjer se stikata preteklost in sodobnost. Foto: Guido Penne
Cecilia Ribellione
Težavna pot se je začela z dekonstrukcijo štirih označevalcev Malrauxove izjave v želji po razširitvi novih dimenzij, ki niso samo časovno-prostorske, ampak postanejo srečišče, soodnos različnih umetniških govoric, kot so zvok, likovnost in telo. Foto: Guido Penne
Cecilia Ribellione
Maria Campitelli performans opisuje kot eksperiment interaktivne umetnosti, v prostorsko-časovnem loku ustvarjajoč kompleksnost in totalnost izraza, za kar so si prizadevale avantgarde prejšnjega stoletja in sta danes dosegljiva zaradi neverjetnega tehnološkega napredka. Foto: Guido Penne


Gre za performativno-interaktivno srečanje treh umetnikov, ki delujejo na različnih ustvarjalnih poljih - vizualnem oblikovanju, glasbi in zvoku ter performativni umetnosti.

Cecilii Donaggiu, Maxu Jurcevu in Betti Porro se pridružuje mehiški umetnik Manolo Cocho, ki v diskurz vpleta analitično-semiotični pristop z dekonstrukcijo besede do srca njenega bistva. Obenem širi strukturo pomena in gradi izrazni prostor, ki sega v druge jezike. Performans je nastal kot odziv na specifičnost prostora Vodnikove domačije, kjer se stikata preteklost in sodobnost, naslov pa so besede Andréja Malrauxa in postanejo v svoji konciznosti pretveza za predlog razumevanja govora in jezikovnih interferenc iz različnih gledišč.
Dogodek je sestavljen iz performansa v živo, avdio- in videoinstalacij ter likovnih intervencij v prostoru.
V osnovnem iskanju ritma drugega
Ustvarjalci so izhajali iz dekonstrukcije štirih označevalcev Malrauxove izjave v želji po razširitvi novih dimenzij, ki niso samo časovno-prostorske, ampak postanejo srečišče, soodnos različnih umetniških govoric, kot so zvok, likovnost in telo. Kot je o dogodku zapisala kuratorka in vodja skupine Maria Campitelli, je cilj učinkovitega razumevanja in hkratnega ohranjanja avtonomije izraznih načinov posledica dolgih in intenzivnih raziskovanj, ki se sporazumevajo v določenem prostoru in času, ali kot natančno navaja ena izmed sodelujočih umetnic Cecilia Donaggio, "v osnovnem iskanju ritma drugega".
Performans je torej zamišljen kot eksperiment interaktivne umetnosti, v prostorsko-časovnem loku ustvarjajoč kompleksnost in totalnost izraza, za kar so si prizadevale avantgarde prejšnjega stoletja in sta danes dosegljiva zaradi neverjetnega tehnološkega napredka. Zgodba v zvoku, projekciji podob in gibu telesa, "v povezavi s sterilno nematerialnostjo svetlobe s sintezo podobe", išče sporazumevanja in povezovanja, na koncu pa zgradi poenoten skladen dogodek. Prepletene umetniške govorice dosežejo edinstvenost umetniškega produkta.
"Iz tega performativnega dogodka, ki je osredotočen na stičišče jezika in časovnega razvoja, se rojevajo nekakšni vdori v specifična polja izraza, ki se na poseben način stapljajo v medsebojnih izkušnjah, in so izhodišče za zasedbo še drugih prostorov, kot je Center sonoričnih umetnosti Vodnikova domačija. So pričevanja odprtih poti za nova bogatenja pogleda in vključevanja občinstva," je še zapisala Marie Campitelli.

Gruppo78 v Vodnikovi domačiji
Gruppo78 v Vodnikovi domačiji