Nova vloga kulturnih ustanov se izraža tudi pri prenosu informacij in komunikaciji kulturnih vsebin skozi uporabo družabnih medijev. Foto: AP
Nova vloga kulturnih ustanov se izraža tudi pri prenosu informacij in komunikaciji kulturnih vsebin skozi uporabo družabnih medijev. Foto: AP
false
Mednarodni grafični likovni center je specializiran muzej in producent grafične in sodobne umetnosti, ki temelji na dediščini grafičnega bienala in na umetnosti tiska 20. stoletja. Foto: MGLC

Z vse večjo prisotnostjo novih medijev in novih tehnologij se spreminjajo tudi navade obiskovalcev kulturnih ustanov, njihove potrebe in želje. Kulturne institucije niso več samo posredovalnice zgodovinskih dejstev in izkušenj, ampak postajajo prostori neformalnega učenja, izmenjevalnice idej in s pomočjo uporabe novih tehnologij tudi virtualne učilnice.

Nova vloga kulturnih ustanov se izraža tudi pri prenosu informacij in komunikaciji kulturnih vsebin skozi uporabo družabnih medijev. Ti omogočajo tudi vse večjo vključenost občinstva pri oblikovanju vsebin.

Kako naj se kulturne vsebine na spletu naredijo opazne?
Na simpoziju bo digitalni strateg na agenciji Pristop Peter Šepetavec prestavil različne pristope, ki so jih na področju novih medijev ubrale ustanove in posamezniki s področja kulture in umetnosti. Pokazal bo, kako se tega lotevajo veliki, pa tudi kakšne metode v bitki za pozornost posameznikov na spletu ubirajo manj uveljavljeni igralci na tem področju.

Sploh še potrebujemo knjižnice?
Profesor na Fakulteti za medije, umetnost in oblikovanje Univerze v Westminstru David Gauntlett bo razmišljal o spreminjajoči se vlogi muzejev in knjižnic: te institucije so bile nekoč zakladnice zgodovinske vednosti in izkušenj, dandanes pa postajajo platforme, na katerih lahko sodobne skupnosti oblikujejo lastne ideje in sposobnosti.

Novinar in raziskovalec Lenart J. Kučić bo predstavil nekaj strategij in primerov, kako se na spremenjena razmerja med ustvarjalci in občinstvom odzivajo novinarji, ter pokazal, zakaj od spletnih skupnosti ne smemo samo jemati ali jih uporabljati kot potrošnike, ampak jim moramo biti pripravljeni tudi zares prisluhniti.

Rebeca Hermo iz Španije, ki je od leta 2011 upraviteljica spletne skupnosti v Mestu kulture v Galiciji, pa bo predstavila praktični primer upravljanja družbenih medijev.

V soboto bo potekala še delavnica na temo Sodelovanje kulturnih institucij z javnostjo - LEGO-delavnica, ki jo bo vodil Gauntlett.

V sodelovanju s Španci
Simpozij bo potekal v sklopu programa Forma MGLC. Forma MGLC je projekt, ki izboljšuje družbeno-zaposlitveni položaj mladih Špancev, ki prebivajo v tujini. MGLC je bil z njim izbran na razpisu ministrstva za delo in socialno varnost Španske vlade v programu Jovenes. Razvil je program za razvijajoče se poklicne profile novih medijev na področju kulture in novih tehnologij.