Rimski Kolosej si na leto ogleda 6 milijonov obiskovalcev. Foto: EPA
Rimski Kolosej si na leto ogleda 6 milijonov obiskovalcev. Foto: EPA
Amfiteater v Rimu, ki se ga je pozneje prijelo ime Kolosej, je začel graditi rimski cesar Vespazijan med letoma 70 in 72, leta 80 pa ga je dokončal Tit, prav tako pripadnik flavijske dinastije.
Amfiteater v Rimu, ki se ga je pozneje prijelo ime Kolosej, je začel graditi rimski cesar Vespazijan med letoma 70 in 72, leta 80 pa ga je dokončal Tit, prav tako pripadnik flavijske dinastije. Foto: EPA

Prva faza obsežne obnove ene največjih svetovnih kulturnozgodovinskih znamenitosti je s tem končana, je za TV Dnevnik poročala dopisnica Mojca Širok. Prvič v povojni Italiji restavriranje kakšnega kulturnega spomenika financira tudi zasebni pokrovitelj.
Potem ko se je mogočna arhitektura, ki so jo v 1. stoletju postavili, da bi 50.000-glava množica spremljala gladiatorske boje, uspešno izognila barbarskemu plenjenju ter kljubovala pozabi, so v zadnjem stoletju njen glavni sovražnik postali uničevalski plini rimskega prometa, ki so počrneli 13.000 kvadratnih metrov površine.
Della Valle, eden največjih italijanskih proizvajalcev luksuznih izdelkov, je za obnovo Koloseja prispeval 25 milijonov evrov. Država za njegovo vzdrževanje na leto nameni le pol milijona, desetino vsote, ki bi jo po ocenah konservatorsko-restavratorske stroke zares potrebovali.
Restavratorski odri prekrivajo tudi Fontano di Trevi
Obnova bo trajala še do leta 2016, Kolosej pa je ves čas odprt tudi za obiskovalce. Finančno pomoč so restavraciji spomenikov v Italiji, ki se je v zadnjih letih znašla pod plazom kritik zaradi mačehovskega odnosa do svoje kulturne dediščine, ponudili tudi drugi zasebniki. Draguljar Bulgari in modna znamka Fendi tako financirata obnovi rimskih znamenitosti Španskih stopnic in Fontane Trevi, medtem ko je ustanovitelj Diesla Renzo Rosso ponudil pomoč za obnovo najslavnejšega beneškega mostu Rialta.

Kolosej v barvah iz časov starih Rimljanov
Kolosej v barvah iz časov starih Rimljanov