Ruskemu kuratorju in publicistu podeljujejo nagrado za izjemne kuratorske dosežke, pisanje in uredniško delo na področju sodobne umetnosti v Rusiji in širšem mednarodnem prostoru. Po mnenju žirije je eden najpomembnejših strokovnjakov v polju umetnosti in kulturnikov v vzhodni Evropi v zadnjih 30 letih. Misiano je poklicno pot začel kot kurator sodobne umetnosti v Državnem muzeju likovnih umetnosti A. S. Puškina v Moskvi in kot direktor Centra za sodobno umetnost v Moskvi. V obdobju od 2010 do 2014 je bil predsednik nadzornega sveta ustanove Manifesta, že leta 1996 pa član kuratorske ekipe za razstavo Manifesta 1 v Rotterdamu.
Poleg kuriranja, kjer se nagrajenec posveča predvsem sovjetskemu prostoru, je pomembno tudi njegovo uredniško delo. Leta 1993 je osnoval revijo Moscow Art Magazine, nad katero še danes bedi kot glavni urednik. Leta 2003 je skupaj z Igorjem Zabelom osnoval revijo MJ - Manifesta Journal: Journal of Contemporary Curatorship (Amsterdam-Ljubljana). Leta 2004 pa je skupaj z Zabelom in Zdenko Badovinac v Moderni galeriji v Ljubljani pripravil razstavo 7 grehov: Ljubljana-Moskva.
Nagrado v vrednosti 40.000 evrov bienalno podeljujeta Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo ter ERSTE sklad.
Podelili bodo tudi delovne štipendije v vrednosti po 12.000 evrov. Mednarodna žirija jih je letos namenila Anci Veroni Mihulet in Off-Bienalu Budimpešta. Dobitnica delovne štipendije po izboru glavnega nagrajenca, ki je prav tako vredna 12.000 evrov, pa je Viviana Checchia.
Nagrado so poimenovali po slovenskem kuratorju, pisatelju in kulturnem teoretiku Igorju Zabelu (1958-2005). V spomin nanj so ustanovili Društvo Igorja Zabela za kulturo in teorijo, ki v skladu z njegovim duhom krepi razvoj teorije o sodobnih kuratorskih praksah ter se posveča povezovanju in izmenjavanju znanja.
Umetnostna zgodovina in kritični muzej
Konferenco, ki je včeraj in danes potekala v avditoriju Moderne galerije, so organizirali v spomin na Piotra Piotrowskega (1952-2015) in njegovo poglobljeno umetnostnozgodovinsko raziskovanje moderne umetnosti srednje in vzhodne Evrope. Povezana je z dvema konceptoma, ki ju je Piotrowski razvijal v svojem delu: horizontalno in primerjalno svetovno umetnostno zgodovino in kritičnim muzejem.
Uvedel jo je govor Okwuija Enwezorja, kustosa documente 11 in trenutnega direktorja Hiše umetnosti v Münchnu, danes dopoldne pa jo je s svojim prispevkom sklenil Manuel Borja-Villel, direktor Muzeja Reina Sofia v Madridu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje