Ob koncu lanskega leta se je Kinodvor prijavil na razpis MEDIA, novembra lani pa tudi uspešno končal namestitev digitalnega projektorja, ki ga je kupil z lastnimi sredstvi. Na 22. ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu (LIFFe) so tako že predvajali prvi film z digitalnega nosilca, ki ga sicer ljubljansko občinstvo ne bi imelo možnosti videti, do danes pa je bilo predvajanih 150 filmov na digitalnih nosilcih, od tega osem na DCP-formatu. Foto: Blaž Budja
Ob koncu lanskega leta se je Kinodvor prijavil na razpis MEDIA, novembra lani pa tudi uspešno končal namestitev digitalnega projektorja, ki ga je kupil z lastnimi sredstvi. Na 22. ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu (LIFFe) so tako že predvajali prvi film z digitalnega nosilca, ki ga sicer ljubljansko občinstvo ne bi imelo možnosti videti, do danes pa je bilo predvajanih 150 filmov na digitalnih nosilcih, od tega osem na DCP-formatu. Foto: Blaž Budja

Sredstva bodo v Kinodvoru porabili za dopolnilno opremo in storitve, kot so garancije za digitalni projektor in strežnik, procesor zvoka, namestitev, vzdrževanje in prilagoditev projekcijske kabine.

Spodbujanje prikazovanja evropskih filmov
Sredstva razpisa MEDIA za 20 tisoč evrov na posamezno kinodvorano so namenjena kinematografom, ki nimajo na voljo tržnih rešitev oziroma njihova digitalizacija ni sofinancirana s komercialnim modelom virtualne pristojbine za film (VPF) in s tako imenovanimi integratorji z udeležbo zasebnih sredstev.

Kinodvor lahko z naslova članstva v mednarodni mreži Europa Cinemas, ki od leta 1992 s pomočjo programa MEDIA in Francoskega državnega filmskega centra spodbuja prikazovanje evropskih filmov, poleg sredstev za program filmov na 35-milimetrskem traku črpa še dodatna evropska sredstva za program digitalnih projekcij z DCP-formata, so sporočili iz Kinodvora.

O digitalizaciji tudi na Kino Otoku
Za zagotavljanje razširjenosti, raznolikosti in konkurenčnosti evropske kinematografije je odločilen prehod na digitalno prikazovanje filmov. Ovira pa so visoki stroški nove opreme, ki ogrožajo obstoj številnih evropskih kinematografov, zlasti tistih z enim platnom in v lasti občin, ki večinoma tudi sestavljajo slovensko art kino mrežo. Čeprav je lansko leto potekalo v pričakovanju nacionalnega načrta digitalizacije art kino mreže ter napovedi razpisa Slovenskega filmskega centra za sofinanciranje digitalne opreme, so bila septembra 2011 s preoblikovanjem državnega proračuna umaknjena vsa sredstva v ta namen, so zapisali v Kinodvoru.

Problematiki art kino mreže, digitalizaciji in oblikovanju nacionalne strategije razvoja reproduktivne kinematografije bo posvečeno tudi strokovno srečanje 31. maja na filmskem festivalu Kino Otok. Organizirata ga Slovenski filmski center in Art kino mreža Slovenije.