Film prikazuje izgrede v New Yorku leta 1969, ki veljajo za prelomno točko v boju za pravice LGBT-skupnosti v Severni Ameriki. A že samo napovednik je sprožil veliko jeze, usmerjene proti filmskemu portretiranju osrednje osebe na čelu gibanja – belega homoseksualnega moškega, ki živi kot moški, kar ne ustreza realni strukturi protestnikov in osrednjim osebnostim gibanja. Foto: Stonewall Facebook
Film prikazuje izgrede v New Yorku leta 1969, ki veljajo za prelomno točko v boju za pravice LGBT-skupnosti v Severni Ameriki. A že samo napovednik je sprožil veliko jeze, usmerjene proti filmskemu portretiranju osrednje osebe na čelu gibanja – belega homoseksualnega moškega, ki živi kot moški, kar ne ustreza realni strukturi protestnikov in osrednjim osebnostim gibanja. Foto: Stonewall Facebook
false
Film bo v kinematografe prišel septembra, vključen pa je tudi na 40. mednarodni filmski festival v Torontu, ki bo potekal med 10. in 20. septembrom. Foto: TIFF
false
Klub Stonewall Inn je bilo popularno srečevališče za transspolne protestnike različnih barv. Foto: Roland Emmerich Facebook

Film kot junake predstavlja bele homoseksualne moške in tako še naprej piše popačeno zgodovino, piše v pozivu k bojkotu.
Izgredi, ki so potekali junija 1969 v newyorškem Greenwich Villageu, so sledili policijski raciji v Stonewall Innu, popularnem gejevskem srečevališču za latino in afroameriške transspolne protestnike. Med njimi sta bili tudi Sylvia Rivera in Marsha P. Johnson, ki sta soustanovili Street Transvestite Action Revolutionaries, skupino, posvečeno pomoči mladim brezdomnim moškim, ki so se preoblačili v ženske, in afroameriškim transspolnim ženskam. Ti nasilni spopadi veljajo za močan sprožilec številnih gibanj za LGBT-pravice v New Yorku.
V filmu Stonewall se režiser Roland Emmerich osredotoči na izmišljeni lik Dannyja Wintersa (Jeremy Irvine); potem ko ga starši vržejo na cesto, zapusti prijatelje in odleti v New York. Brez doma in denarja se spoprijatelji s skupino, prek katere vstopi tudi v krog kluba Stonewall. Tam ne najde le prijateljev, ampak tudi kopico težav. Mafijsko vodstvo kluba izkorišča mlade brezdomne obiskovalce in redno jih nadleguje tudi koruptivna policija. Obiskovalci Stonewalla so stalno na udaru krute diskriminacije in zlorab. V teh okoliščinah se v skupini mladih homoseksualcev in transspolnih oseb kopiči bes, dokler z metom ene same opeke ne izbruhne v nasilnem izgredu in začne boj za enakopravnost.
Emmerich je za izgrede v Stonewallu izvedel med delom za gejevski in lezbični center v Los Angelesu. Presenetilo ga je, da so okoliščine, ki LGBTQ-mladino danes privedejo do brezdomstva močno podobne tistim pred 45 leti. "Pogumne akcije vseh, ki so se borili proti nepravičnosti leta 1969, so me navdihnile, da povem privlačno in izmišljeno dramo teh dni, ki se osredotoča na brezdomno LGBT-mladino, predvsem mladega srednjezahodnega homoseksualnega moškega, ki ga zaradi njegove seksualnosti izženejo iz doma in pride zato v New York, kjer spozna skupino posameznikov, pozneje dejavno vpletenih v dogodke, ki vodijo v izgrede, in same izgrede," je svojo motivacijo za film opisal režiser.
"Beljenje" zgodovine in popravljanje spolne identitete
A v tej zgodbi je, kot kaže, preveč fikcije, ki filmsko zgodbo ne le odmika od resničnih dogodkov, ki jih prikazuje, temveč tudi proti občutljivi reviziji zgodovine, kot jo piše kapitalistična industrija in beli moški akterji, ki živijo kot (homoseksualni) moški. V peticiji obtožujejo filmske ustvarjalce tako "beljenja" zgodovine kot nepriznavanja vloge transspolnih oseb (oseb, ki se na podlagi svoje spolne identitete ne strinjajo z zakoreninjenostjo bioloških in družbenih spolov ali se gibljejo med spoloma in s tem presegajo spolno binarnost; krovni pojem za kralje in kraljice preoblek, trans moške in ženske, cross-dresserje, transvestite, kot opredeljuje LGBTQ-slovar, ki ga je izdal ŠKUC - Kulturni center Q (klub Tiffany).
Kot so zapisali, "je čas, da se prepozna in afirmira trud črnih in rjavih trans žensk (transseksualke, biološki moški, ki prehaja v žensko in biološki moški, ki si je ali si namerava hormonsko in/ali operativno spremeniti biološki spol; po definiciji LGBTQ-slovarja) ter drag queenov (kraljice preobleke; biološki moški, ki bodisi za šov bodisi z namenom politične manifestacije igra in se preoblači v žensko; po def. LGBTQ-slovarja)". Kot so razbrali iz filmskega napovednika, ki predstavi osrednjega filmskega junaka – lik belega homoseksualnega moškega, ki živi kot moški – se to ne bo zgodilo, ampak film namerno potvarja spolno in rasno identiteto osrednjih revolucionarnih akterjev in s tem zgodovino, ki zasluge in junaštvo vedno pripisuje belcem, ki se udobno znajdejo v svoji biološki spolni (četudi ne seksualni) identiteti.
Peticijo k bojkotu podpisalo več kot 20.000 posameznikov
V peticiji zato pozivajo k bojkotu filma, ki briše zgodovino transspolnih oseb različnih barv, in izpovedovanju lastne zgodovine na družbenih medijih. Do zdaj je peticijo podpisalo več kot 20.000 posameznikov.
Spoštovanje ali filmsko prilagojeno izrabljanje vroče teme
Peticijo je na svojem profilu na Facebooku naslovil tudi režiser: "Razumem, da napovednik spremljajo začetne skrbi o upodobitvi tega karakterja in njegove vpletenosti. A ko film - ki je zame resnično delo ljubezni - končno pride v kinematografe, bo občinstvo videlo, da globoko spoštuje realne aktiviste, ki so bili prisotni pri dogodkih - vključno z Marsho P. Johnson, Sylvio Rivero in Raya Castro - in vse pogumne ljudi, ki so zaiskrili gibanje za človeške pravice, ki se nadaljuje še danes. Vsi smo v istem boju za sprejetje," je dodal.
Prav tako je v prid filmu spregovoril Jeremy Irvine kot osrednji junak filma: "Prejšnji teden sem prvič videl film in lahko vam zagotovim, da predstavlja skoraj vsako raso in družbeni profil, ki so bili temeljni za enega najpomembnejših gibanj za državljanske pravice v zgodovini," je zapisal na svojem Instagramu.