Novi film Heaven is for Real - zgodba dečka, ki trdi, da je med bližnjim srečanjem s smrtjo obiskal nebesa in se nato vrnil na zemljo - je že četrti film z versko tematiko, ki je v v velikonočnem času domači studio presenetil z odličnim izkupičkom v kinodvoranah. Samo v ameriških in kanadskih kinematografih je film, v katerem med drugim igra Greg Kinnear, pretekli konec tedna zaslužil 21 milijonov dolarjev in pol, kar ga postavi na tretje mesto najdonosnejših filmov (za veliko dražjima Captain America: The Winter Soldier in drugim delom animacije Rio).
V prvi deseterici (ameriških) najbolj gledanih sta še dva filma s krščansko tematiko: biblična epopeja Noe na devetem mestu, ki je od marčevske premiere pa do danes zaslužila že več kot 93 milijonov dolarjev. Na okroglem desetem mestu je še God's Not Dead, zgodba o študentu, ki se s svojim profesorjem prička o obstoju Boga; film igra v samo približno pol toliko kinematografih kot večji hollywoodski projekti, pa je kljub temu v zadnjih petih tednih zaslužil 48 milijonov dolarjev.
Verska tematika v vzponu
Son of God, Foxova filmska adaptacija 10-urne miniserije The Bible, je v domovini zaslužila zavidljivih 59 milijonov dolarjev. "Ta segment občinstva se je dolgo počutil spregledanega v Hollywoodu - in vsekakor je videti, kot da ni več tako," je komentiral analitik Paul Dergarabedian. "In številke bodo studie samo še spodbudile, da bodo snemali še več takih filmov."
Izmuzljiva formula uspeha
Pravzaprav studii kakovostne versko obarvane filme iščejo že od uspeha Kristusovega pasijona leta 2004; film Mela Gibsona je bil posnet z relativno skromnim proračunom - 30 milijonov dolarjev - v skupnem seštevku pa zaslužil več kot 600 milijonov dolarjev. Samo v zadnjih petih letih je iz Hollywooda prišlo 26 filmov, ki bi se jih dalo klasificirati kot "krščanske", vključno s trilogijo, ki je na velika platna prenesla Kronike iz Narnije C. S. Lewisa.
"Ostaja neko jedro zvestega občinstva, ki ga zelo zanimajo filmi z versko tematiko," se strinja tudi Rory Bruer, predsednik oddelka za distribucijo studia Sony. "Glavna sestavina, ki je tem filmom skupna, je to, da so navdihujoči. Ljudem se zdi, da od tega nekaj imajo." Nimajo pa od vsega vedno veliko filmski kritiki: Heaven is for Real je na agregatni spletni strani Rotten Tomatoes dobil pozitivno oceno od samo 31 (od 59) ocenjevalcev.
Prednost verskih filmov je včasih tudi v tem, da kar občinstvo samo poskrbi za brezplačno promocijo. Produkcijsko podjetje Pure Flix, ki je promoviralo God's Not Dead, se je lahko naslonilo na angažiran aktivizem vernikov, pred uradno premiero so, denimo organizirali, projekcijo za 8 tisoč duhovnikov. "Tesne vezi imamo s "čuvaji", ki lahko ljudi spravijo v kinodvorane," je mirno priznal David A. R. White iz Pure Flix. "Med ameriškim občinstvom se ima več kot 160 milijonov ljudi za kristjane. Vsaj enkrat na mesec gredo v cerkev. To je veliko ljudi."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje