Ciklus bo končal Truffautov najbolj znan film z zakladnico antologijskih prizorov, Jules in Jim. Na prelomu stoletja v Parizu se spoprijateljita Nemec Jules in Francoz Jim, boema in umetnika, skupaj ustvarjata, recitirata književna dela, debatirata o relevantnih političnih, kulturnih in eksistenčnih vprašanjih. Ko se paru pridruži očarljiva Catherine, se vanjo zaljubita oba. Catherine se poroči z Julesom, njihovo prijateljstvo razdre vojna, po njenem koncu pa se Catherine pred Julesovimi očmi spusti v razmerje z Jimom. Foto: Raymond Cauchetier
Ciklus bo končal Truffautov najbolj znan film z zakladnico antologijskih prizorov, Jules in Jim. Na prelomu stoletja v Parizu se spoprijateljita Nemec Jules in Francoz Jim, boema in umetnika, skupaj ustvarjata, recitirata književna dela, debatirata o relevantnih političnih, kulturnih in eksistenčnih vprašanjih. Ko se paru pridruži očarljiva Catherine, se vanjo zaljubita oba. Catherine se poroči z Julesom, njihovo prijateljstvo razdre vojna, po njenem koncu pa se Catherine pred Julesovimi očmi spusti v razmerje z Jimom. Foto: Raymond Cauchetier
false
Antoine in Colette nadaljuje s pripovedovanjem zgodbe o Truffautovem alter egu Antoinu Doinelu, ki ga je vzpostavil v prvencu 400 udarcev in ga v različne avanture poslal v kar petih filmih v razponu dobrih dvajset let. Foto: Raymond Cauchetier

Program, ki bo na ogled na 1. programu Televizije Slovenija vsak petek do 18. decembra, sestavljajo nekateri najlepši primerki vplivnega filmskega gibanja iz 50. in 60. let, ki je med vsemi najglasneje izražalo neskončno ljubezen do filma.

Prelomil s tradicijo suhoparne, gledališke filmske pripovedi in uvedel igrivost
Novi val je predstavil koncept avtorstva in s tem režiserje za večno okronal kot osrednje umetnike filmov, katerih opusi imajo "avtorski pečat". Truffaut se je že na začetku kariere uprl klasičnemu, suhoparnemu, "gledališkemu" pripovedovanju filmskih zgodb, ki se je zanašalo na literarne adaptacije, kot ga je po njegovem mnenju zastopala tedaj prevladujoča tradicija francoskega filma cinema de qualite. Zavzel se je za igriv in samorefleksiven "filmski film", ki poudarja moderni otroški užitek v gledanju izmišljenih filmskih zgodb in podob.

Truffaut je bil prepričan, da v filmu uživamo prav zaradi artificielnosti in spektakla, in bil je prvi, ki je resno povedal, da v tem užitku ni nič lažnega. V kinu je najraje gledal kriminalke, ljubezenske filme, filme noir, komedije, melodrame, med režiserji pa je najbolj cenil Ernsta Lubitscha in Alfreda Hitchcocka. Zavestno se je poigraval z žanri starega Hollywooda in v svojem kritiškem delu Hollywood ponovno obudil kot predmet, vreden resne pozornosti filmskih kritikov.

Trojica filmov o režiserjevem altere gu
Ciklus bo drevi ob 23.05 začela oddaja Kinoteka, v kateri bo Mateja Valentinčič v pogovoru z Jožetom Dolmarkom predstavila Truffautov prvenec, klasiko francoskega novega vala 400 udarcev. Po oddaji bo na ogled prav ta moderna klasika mladinskega filma za odrasle, ki je prvič predstavil legendarni režiserjev alter ego, lik romantičnega, urbanega upornika Antoina Doinela, ki se na večni poti v odraslost, v iskanju smisla in ljubezni podaja v različne avanture v kar petih Truffautovih filmih v razponu dobrih dvajsetih let.

Naslednji petek bo na ogled kratkometražni prispevek k omnibusu petih avtorjev (poleg Truffauta so filme prispevali Shintaro Ishihara, Renzo Rossellini, Marcel Ophüls in Andrzej Wajda) Antoine in Colette, ki spremlja nadaljnji Antoinov razvoj skozi mladostna leta, ko dela v izdelovalnici glasbenih plošč in se zagleda v lepotico Colette. Sledil bo še portret Truffauta François Truffaut, večni upornik Alexandra Moixa, ki režiserja predstavi v manj znani luči njegovega političnega angažmaja.

Tretji film v seriji Antoina Doinela, Ukradeni poljubi, je romantična komedija, ki Antoina spremlja po služenju v vojski in vojaškem zaporu, ko skuša najti službo in pristane v vlogi zasebnega detektiva.

Manj znani eksperiment in nesporna klasika
Po Doinelovi seriji bosta v ciklusu prikazana še Truffautov manj znani džezovski, novovalovski eksperiment Streljajte na pianista ter nesporna romantična klasika Jules in Jim, Truffautov najbolj znan film, ki se pogosto umešča na sezname desetih najboljših del v zgodovini filma.