Protagonist mehiškega horrorja Scherzo Diabolico, zdolgočasen uradnik, v življenju nima sreče. Žena mu nerga in nikoli ni deležen spoštovanja, ki bi si ga - po svojem skromnem mnenju - zaslužil. Ko se loti svojega temeljito pretuhtanega načrta ugrabitve, grejo stvari kaj kmalu po zlu ... Foto: IMDb
Protagonist mehiškega horrorja Scherzo Diabolico, zdolgočasen uradnik, v življenju nima sreče. Žena mu nerga in nikoli ni deležen spoštovanja, ki bi si ga - po svojem skromnem mnenju - zaslužil. Ko se loti svojega temeljito pretuhtanega načrta ugrabitve, grejo stvari kaj kmalu po zlu ... Foto: IMDb
Dunja Danial
Dunja Danial je posnela dokumentarec o pankovski ideologiji, kulturi, glasbi, skvoterskem gibanju, svobodoljubju in političnem boju pod zastavo anarhizma, v katerem se pogovarja s še vedno dejavnimi člani underground scene. Foto: Grossmannov festival
Jan Harlan
Častni gost festivala, ki so mu posvetili tudi retrospektivo, je bil Jan Harlan, dolgoletni producent in svak Stanleyja Kubricka. Foto: Grossmannov festival

Žirija je ocenila, da gre za napeto in dobro odigrano dramo o grozi vsakdanjega življenja, ki se spremeni v triler, poln preobratov in črnega humorja.

Posebno omembo v tej kategoriji si je prislužil avstrijski film Napad irhastih zombijev Dominika Hartla. V zdaj že dodobra prenasičenem žanru zombijevske komedije film ponudi obilico izvirnih in duhovitih trenutkov, s svojo tematiko in izvedbo pa je tudi zelo v duhu festivala, meni žirija.

Nagrado hrupni maček za najboljši glasbeni dokumentarec je prejel film Odpadki druge generacije - po stopinjah nekega punka slovenske režiserke Dunje Danial. Film z ritmom in sporočilnostjo preseže dokumentarne okvire. Spregledano pankovsko gibanje druge generacije prikaže vizualno zanimivo in pri tem uporablja prepričljiva filmska sredstva. Film, ki je pomemben tudi za razumevanje sedanjega glasbenega, kulturnega in političnega trenutka v Sloveniji, meni žirija.


Sistematične amputacije in zobna miška kot nevrotični psihopat
Nagrado slakov hudi maček, ki jo podeljujejo za najboljši kratki film, je prejelo avstralsko Izginotje Willieja Binghama Matta Richardsa. Po presoji žirije gre za obrtniško dovršen izdelek, ki se vsebinsko ukvarja z eno izmed vedno aktualnih tematik človeške družbe. (Willie Bingham je namreč prvi kaznjenec v novem vladnem programu, ki uvaja progresivno amputacijo kot kazen za najhujše zločine.) Skozi umirjeno, prepričljivo in estetsko filmsko govorico nas pripelje do bridkega konca, ki gledalca ne more pustiti ravnodušnega.

Nagrado melies d'argent za najboljši evropski fantastični kratki film je prejel luksemburški film Zobki Pascala Thiebauxa in Gila Pinheira. Mračna in domiselna alegorija, prežeta z močnimi slikami in sugestivno glasbo, vešče združuje animacijo živalskega lika z igralci. Gre za dramaturško zaokroženo celoto, ki se spretno izogiba klišejem, je zapisala žirija.

Hudega mačka za najboljše vino je prejel ranfol vinske kleti Kos, so sporočili organizatorji festivala.

Častni gost letošnjega festivala, ki mu je bila posvečena tudi retrospektiva in je prejel nagrado za življenjsko delo častni hudi maček, je bil Jan Harlan, dolgoletni producent enega najbolj priznanih režiserjev v zgodovini filma Stanleyja Kubricka.

Žanrski film v Sloveniji: ogrožena vrsta?
Letošnji festival je v Ljutomeru potekal med 12. in 16. julijem. Na festivalu so med drugim pripravili prvi mednarodni simpozij o regionalnih koprodukcijah žanrskih filmov in okroglo mizo Magična desetka žanrskega filma v Sloveniji, na kateri so govorili o dostopnosti žanrskega filma v Sloveniji, ter bogat glasbeni program. Na zadnji dan je seveda skozi središče Ljutomera potekala tudi tradicionalna fotogenična povorka živih mrtvecev, nekakšen zaščitni znak festivala.