Vir navdiha za Morilko je režiserju predstavljala dolga tradicija popularnega filmskega žanra vušia, stalnice kitajske in hongkonške kinematografije. Filmi vušia, ki so izšli iz dolge tradicije romanov vušia, so prarazličica kitajskih filmov borilnih veščin. Gre za filme z zgodovinskim ozadjem (po navadi so postavljeni v čas katere izmed starodavnih dinastij), njihov protagonist pa je običajno oseba nižjega socialnega statusa, navaden človek dobrega srca, ki se izuči borilnih veščin, da bi se spopadel z zlobnimi oblastniki in ljudem pomagal izboriti mir in pravico. Foto: Kinodvor
Vir navdiha za Morilko je režiserju predstavljala dolga tradicija popularnega filmskega žanra vušia, stalnice kitajske in hongkonške kinematografije. Filmi vušia, ki so izšli iz dolge tradicije romanov vušia, so prarazličica kitajskih filmov borilnih veščin. Gre za filme z zgodovinskim ozadjem (po navadi so postavljeni v čas katere izmed starodavnih dinastij), njihov protagonist pa je običajno oseba nižjega socialnega statusa, navaden človek dobrega srca, ki se izuči borilnih veščin, da bi se spopadel z zlobnimi oblastniki in ljudem pomagal izboriti mir in pravico. Foto: Kinodvor
Carol
Drama Carol trenutno velja za močnega favorita v bliskovito bližajoči se sezoni nagrad.
Pobesneli Max - Cesta besa
Ena najpreprostejših premis akcijskega filma - pregon na kolesih - se pod Millerjevo taktirko prelevi v veličastno promenado sovraštva in maščevanja, hipertrofiran futuristični vestern in najbrž najboljši primerek svojega žanra v zadnjih letih. Foto: Blitz film
Vrvež v moji glavi
Na seznamu se pojavi cela paleta različnih žanrov: od črno-belega evropskega umetniškega filma do najnovejše Pixarjeve animacije, Vrvež v moji glavi.

Anketa, katere rezultate je objavila filmska revija Sight & Sound, je pokazala, da je za nami očitno leto močnih ženskih likov na filmu. Na samem vrhu seznama je torej tajvanski akcijski film Morilka, v katerem se Šu Či v naslovni vlogi Nie Jiniang kot pravičniška maščevalka v 9. stoletju bori za osvoboditev Kitajske izpod jarma skorumpiranih lokalnih glavarjev. Morilko, ki je bila v Cannesu nagrajena za najboljšo režijo, lahko še do 6. decembra ujamete v Kinodvoru.

Na drugem mestu lestvice je lezbična zgodovinska drama Carol s Cate Blanchett in Rooney Mara v glavnih vlogah, na tretjem pa "reboot" kultne franšize Pobesneli Max, poletna uspešnica Cesta besa, v kateri je kot vladarica Furiosa blestela Charlize Theron.

Filmi z ženskami v ključnih vlogah pri kritikih tako dobro kotirajo prav v času, ko se je v Hollywoodu spet razplamtela debata o prepadu med plačami in o slabi zastopanosti avtoric v filmski industriji. (Oktobra je namreč nekaj prahu dvignil podatek, da je bila Jennifer Lawrence za svojo vlogo v Ameriški prevari plačana manj od svojih moških soigralcev.)

Poudarek na ženskih likih je, če gledamo samo prvo deseterico, še v filmih Veličastno pokopališče, 45 let in Amy, dokumentarcu o pokojni Amy Winehouse. V izbor najboljših se je sicer prebil še en dokumentarec, No Home Movie v režiji letos umrle Chantal Akerman.

"To je izvrstna vest za raznolikost na filmu in za enakopravno obravnavanje žensk v industriji. Naslednje leto bomo videli, ali je to trend ali le trenutna "motnja" na grafu," je komentiral Adam Smith, kritik pri reviji Empire. "Prav gotovo je nepošteno, da so ženske plačane manj, in to kljub temu, da na njihovih plečih slonijo filmi, ki so po izboru Sight & Sounda najboljši v vsem letu. Po tej logiki bi morale biti plačane več."

Dvajseterica najboljših filmov po izboru britanskih filmskih kritikov je torej:

1. Morilka (Nie Yinniang, r. Hou Hsiao Hsien)
2. Carol (r. Todd Haynes)
3. Pobesneli Max: Cesta besa (Mad Max: Fury Road, r. George Miller)
4. 1001 noč (As Mil e Uma Noites, r. Miguel Gomes)
5. Veličastno pokopališče (Rak ti Khon Kaen, r. Apichatpong Weerasethakul)
6. No Home Movie (r. Chantal Akerman)
7. 45 let (45 Years, r. Andrew Haigh)
8. Savlov sin (Saul fia, r. László Nemes)
9. Amy (r. Asif Kapadia)
9. Inherent Vice (r. Paul Thomas Anderson)

11. Anomalisa (r. Duke Johnson, Charlie Kaufman)
11. Zlo za petami (It Follows , r. David Robert Mitchell)
13. Phoenix (r. Christian Petzold)
14. Banda punc (Bande de filles, r. Céline Sciamma)
14. Težko je biti Bog (Trudno byt bogom, r. Aleksej German)
14. Vrvež v moji glavi (Inside Out, r. Pete Docter, Ronnie Del Carmen)
14. Tangerine (r. Sean Baker)
14. Taksi (Taxi, r. Jafar Panahi)
19. Horse Money (Cavalo Dinheiro, r. Pedro Costa)
19. Pogled tišine (The Look Of Silence, r. Joshua Oppenheimer)