Noč grozljivk 8 oziroma "halloween horror maraton" obljublja slabih 11 ur ur groze, gorja in gravža, v okviru katerih bo prvič na velikem platnu v Sloveniji na ogled pet delikates krvavega žanra. Med drugim nas bodo strašile lanska avstralska uspešnica Babadook, prva 3D-projekcija klasike Muzej voščenih lutk in "art" vampirski film Ponoči hodi sama. Za zdaj so v prodaji samo kompleti za vseh pet filmov - in menda grejo v promet zelo dobro - od jutri dalje pa bodo na prodaj tudi vstopnice za posamične filme.
V Kinodvoru obljubljajo, da tudi letos niso pozabili na svoj tradicionalni "horror make up service" - maskerji vam bodo brezplačno pričarali rane, mrtvaško bledico in podplutbe - in na "krvave tematske specialitete" v svoji kavarni.
1. krog pekla: oživljene voščene lutke
Večer se bo, kot narekuje že tradicija, začel s projekcijo klasike: Muzej voščenih lutk v režiji Andréja De Totha, ki velja za največjo 3D-uspešnico in enega najsijajnejših dosežkov stereoskopske tehnike vseh časov.
Profesor Henry Jarrod (igra ga Vincent Price, ki se ga obiskovalci predlanske Noči grozljivk spominjajo po filmu Srhljivec) je genij, ko gre za ustvarjanje voščenih lutk. Njegove figure slovitih zgodovinskih osebnosti - mučeniške Ivane Orleanske, obglavljene Marije Antoanete, itd. - so videti kot žive. Ko nekega dne podtaknjeni požar uniči profesorjevo delo, ta za las ubeži ognjenim zubljem, toda tragična izguba ga spravi ob pamet. Hudo iznakažen in zagrenjen sklene odpreti nov Muzej voščenih lutk, ki bodo od zdaj uprizarjale le najbolj nasilne zgodovinske dogodke in najbolj grozovite zločine sodobnosti. A Jarrodove voščene mojstrovine postajajo vse bolj srhljivo podobne življenju ...
2. krog pekla: pošast pod posteljo pokaže zobe
Drugo poglavje maratona (ob 21.30) predstavlja eno najučinkovitejših grozljivk zadnjih let, ki se je decembra lani pojavila tudi na številnih seznamih največjih filmskih dosežkov iztekajočega se leta. The Babadook je kritiško hvaljeni in po festivalih nagrajevani celovečerni prvenec scenaristke in režiserke Jennifer Kent, v kateri na prvi pogled nedolžna pravljica za otroke pokaže zobe.
V filmu spoznamo mamo samohranilko (Essie Davis), ki se po moževi smrti pred leti ni nikoli popolnoma postavila spet na noge, obenem pa mora skrbeti za svojega travmatiziranega sina (Noah Wiseman). Mali je namreč prepričan, da je "gospod Babadook", grozljiva prikazen iz otroške knjige, ki se je skrivnostno pojavila v njegovi sobi, resnična pošast, ki se je naselila v njuni hiši. Seveda se izkaže, da ima prav - in tudi, da se Babadooka pravzaprav ne da znebiti ... Babadook je sijajno odigrana, mučno napeta in res strašna mešanica naturalistične družinske drame in psihološke srhljivke.
3. krog pekla: Potoki krvi iz dežele vzhajajočega sonca
Polnoč bomo prestopili z japonsko igro v peklu, "akcijskim filmom o ljubezni do 35-milimetrskega filma." Če je Takaši Miike božanski genij sodobnega j-horrorja, je ob retrospektivi zapisal njen kurator, je Šion Sono njegov divji polbog, Igra v peklu pa apoteoza vseh avtorjevih stalnih motivov: od povsem poblaznele bizarne komedije do brutalnih krvodajalskih akcij in vedno prisotne najstniške note.
Medtem ko v japonskem podzemlju divja mafijska vojna, je neizkušena ekipa filmskih fanatikov The Fuck Bombers odločena, da bodo uresničili svoje sanje in posneli čisto pravi akcijski spektakel. Ponudila se jim bo življenjska priložnost: krvavi obračun jakuz bodo lahko posneli v živo in na filmski trak.
4. krog pekla: nova vampirska klasika
Večkrat nagrajeni atmosferični prvenec ameriško-iranske avtorice Ane Lily Amirpour, ki ga bomo dočakali ob dveh zjutraj, je ob premieri na festivalu Sundance zaslovel kot »prvi perzijsko govoreči vampirski vestern". Minimalistični film Ponoči hodi sama prinaša čudovito trčenje protipolov: minimalizem črno-bele podobe v panoramskem cinemaskopu; molk zapuščenih ulic, prežet s psihedeličnim rockom predrevolucijskega Irana. Ponoči hodi sama je sodobna vampirska klasika in otožna, nežno fatalistična ljubezenska zgodba, povzema Štefančič.
Za najvztrajnejše še izlet v gozd
Ob štirih zjutraj se maraton sklene s klasičnim primerkom preživetvene srhljivke, ki postreže tudi s precejšnjo mero gravža in mučenja. Divjina režiserja Adama MacDonalda nam še enkrat pokaže, da narava ni človekova zaveznica, ampak neusmiljena gospodarica. Obenem je film fantastičen portret na prvi pogled idilične romantične zveze, ki pa ob prvem znaku težav iz zaljubljencev potegne najtemnejšo plat. Izgubljena pohodnika, ki na pot arogantno nista vzela zemljevida, nevede zatavata v območje krvoločnega črnega medveda, ki ni miroljubno razpoložen. Pa dobro jutro!
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje