Boubacar Traore ali Kar Kar na Zahodu velja za bluzovskega glasbenika, a je predvsem strasten umetnik, čigar glasba preprosto in pronicljivo izžareva čustva ter sanje. Foto: Cankarjev dom
Boubacar Traore ali Kar Kar na Zahodu velja za bluzovskega glasbenika, a je predvsem strasten umetnik, čigar glasba preprosto in pronicljivo izžareva čustva ter sanje. Foto: Cankarjev dom

Boubacar Traore ali Kar Kar, ki na Zahodu velja za afriškega bluzovskega glasbenika, bo nastopil nocoj ob 20.30 v Klubu Cankarjevega doma. Na koncertu ga bosta spremljala Madieye Niang na kalabašu in Vincent Bucher na orglicah.

Ne glede na to, da na Zahodu velja za bluzovskega glasbenika, je predvsem glasbenik, ki preprosto in pronicljivo izžareva čustva in sanje. Njegove melodije se navdihujejo v malijski tradiciji etnične skupine Kassonke; prepeva o zgodovini svoje dežele, o upanju in obupu Malijcev, o njihovih pričakovanjih ter ljubezni.

Usoden udarec revolucije
Boubacar je zaslovel v 50. letih. Zabaval je Malijce v dneh po osamosvojitvi leta 1960, ko je plesal na skladbi, kot sta Mali Twist in Kabeya. V teh uspešnicah je Kar Kar rojake pozival k obnovi države. S kitaro in usnjenim jopičem deluje kot malijski Chuck Berry ali Elvis Presley. Kmalu zatem se je začela kulturna revolucija socialističnega režima Modiba Keite. Boubacar je obubožal in si ni mogel privoščiti izdaje plošč. Preživljal se je kot krojač in trgovec. Dvajset let je ostal v ozadju, dokler ga leta 1987 nacionalna televizija ni povabila v oddajo.

Od takrat je izdal več albumov - njegov zadnji Mali Denhou je izšel februarja - in sodeloval z vodilnimi osebnostmi malijske glasbe, kot so Ali Farka Toure, Toumani Diabate, Keletigui Diabate. Pevec in kitarist nastopa po vsem svetu in poustvarja svoj posebni bluz iz Sahela. V Evropi in v ZDA ima vedno večjo skupino mladih privržencev, cenjeni umetnik pa ostaja tudi v Maliju.