Youn Sun Nah si je s svojimi vokalnimi spretnostmi pridobila izjemen sloves. Vsako pesem oživi na edinstven način, poln čustev in strasti. Po vokalnem spektru se sprehaja tako lahkotno, da ni več le pevka, temveč glasbeni inštrument, pišejo organizatorji. Foto: Kino Šiška
Youn Sun Nah si je s svojimi vokalnimi spretnostmi pridobila izjemen sloves. Vsako pesem oživi na edinstven način, poln čustev in strasti. Po vokalnem spektru se sprehaja tako lahkotno, da ni več le pevka, temveč glasbeni inštrument, pišejo organizatorji. Foto: Kino Šiška
Youn Sun Nah
Youn Sun Nah odlikuje precizna intonacija in izražanje, izjemen ritem in kristalno čist glas, kombinacija, s katero iz minimalističnih oblik pričara močna čustva, čisto eleganco in čarobnost. Foto: Kino Šiška

Pevka, ki je zadnja leta navdušila z albumi Voyage (2009), Same Girl (2010) in letošnjim Lento, na zadnjem Montreal Jazz Festivalu pa je sodila med vrhunce festivala, v Ljubljano prihaja z Ulfom Wakeniusom. Z nekdanjim kitaristom kvarteta Oscarja Petersona, ki snema pod okriljem založbe ACT in se lahko pohvali z nominacijo za grammyja, namreč sodeluje tudi pri aktualnem projektu.
Mediji opisujejo njene plošče kot čudežne, čarobne, izjemna umetniška dela, glasbenico pa kot pevko svetovnega formata. V dveh letih je prejela četrto korejsko glasbeno nagrado, svetovno džezovsko nagrado BMW in džezovsko nagrado ECHO za najboljšo mednarodno pevko. V svoji drugi domovini, v Franciji, je album Same Girl postal najbolj prodajani album leta 2011, poleg tega je Nah prejela tudi nagrado PrixMimi Perrin du Jazz Vocal za pevko leta. Kot glasbenici leta ji je revija Jazzman podelila Choc de l’annee 2012, kulturno ministrstvo jo je nagradilo z redom Chevalier de l‘Ordre des Arts et des Lettres, s čimer so jo postavili v družbo zvezdnikov, kot so David Bowie, Dee Dee Bridgewater in Dustin Hoffman.
Najnovejši album Lento združuje izjemne prednosti glasbenice, kot je mešanje različnih kulturnih in glasbenih virov na spoštljiv, a drzen način. Ne zanima je samo džez, ampak črpa tudi pri šansonu, popu in folkglasbi. Lastne kompozicije dopolnjuje z izjemno lahkotno različico korejske narodne pesmi Arirang, s skladbo Hurt alternativne zasedbe Nine Inch Nails, in klasiko countryja, pesmijo Ghost Riders In The Sky, pod katero se je podpisal Stan Jones, vendar je za njeno popularnost poskrbel Johnny Cash.
Pevka se je tokrat poglobila tudi v evropsko klasično glasbo, na kar namiguje že naslov, ki se navdihuje v Preludiju op. 16 št. 4 v e-molu Aleksandra Škrjabina, katerega tempo je označen z lento. S to skladbo se vzpostavi tudi intimen, razpoloženjski in harmoničen svet glasbe. Youn Sun Nah svojo izrazno moč posebej pokaže v mirnih in počasnih posnetkih -– v ranljivem šansonu Full Circle, s srce parajočo žalostjo v skladbi Lament ali v umetniškem soglasju skladbe Momento Magico.
Z Wakeniusom uspešno prehajata med različnimi vidiki glasbe, na podlagi česar nastajajo zelo zanimivi glasbeni dialogi. Kot duet sta pri ACT-u izdala dva albuma - Voyage in Same Girl. Zadnji z raznolikostjo enajstih skladb dokazuje, da pevkin značilni glas zagotavlja okvir za njen vsestranski glasbeni okus.