Osnutek zakona, ki so ga pripravili na ministrstvu za kulturo, med drugim poleg spremenjenega imena zakona prav tako ne predvideva več popustov za člane knjižnih klubov glede na skrajšano obdobje enotne cene knjige, zmanjšuje predvidene višine glob ter Javni agenciji za knjigo RS (JAK) nalaga, da večino podatkov o knjigi pridobi neposredno od Narodne in univerzitetne knjižnice.
Osnutek temelji na osnutku zakona o knjigi, ki ga je ministrstvo v javno razpravo podalo julija, prejšnji mesec pa organiziralo še javno tribuno, katere predloge so upoštevali pri pripravi novega osnutka. Predlog podaja tudi ustreznejšo opredelitev knjige, zvišuje najvišji dovoljeni popust na knjižnih sejmih in predstavitvenih dogodkih ter med izjeme dodaja tudi knjige, ki jih založniki in knjigotržci prodajajo za interno uporabo zaposlenim.
Zakon, ki ga je ministrstvo pripravilo na pobudo Zbornice knjižnih založnikov in knjigotržcev, odraža potrebo založniške in knjigotrške panoge. Na ministrstvu pa so se odločili, da ga dopolnijo še v javni razpravi. Poleg pisnih pripomb zainteresirane javnosti so zbrali še 42 predlogov, ki so jih prejeli v okviru javne razprave, med temi pa jih 28 ocenjujejo za konstruktivne.
Namen priprave zakona je bil v prvi vrsti oblikovati normativni akt, ki bo na eni strani regulator in stabilizator slovenskega knjižnega trga, obenem pa ne bo dušil komercialnih pobud in prodajnih inovacij udeležencev v knjižni verigi.
Bralcem bo novi zakon prinesel enakopravnost dostopa do knjižne produkcije na celotnem območju Slovenije, saj bodo na vseh prodajnih mestih lahko knjigo najmanj šest mesecev od izida dobili po enaki ceni, ne glede na vrsto ali lokacijo prodajnega mesta.
Spodbujanje razvoja bralne kulture
Novi zakon je zamišljen tudi kot izhodišče za nadaljnji razvoj področja knjige. JAK tako nalaga spremljanje knjižnega trga in ga usmerja k oblikovanju ustreznih razvojnih politik, založnike pa spodbuja, da definirajo nekatere skupne naloge, denimo portal knjige na trgu. Zakon bo obenem pozival založnike, knjigarne, JAK in ministrstvo, da ob njegovi uveljavitvi izvedejo kampanjo za promocijo kupovanja knjig, da bi s tem spodbudili razvoj bralne kulture. Na ministrstvu si želijo tudi, da bo zakon vplival na odnos bralcev do kupovanja knjig, ki jih spremljajo predsodki, da so slovenske knjige drage in zato težje dostopne.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje