Nad nebom pod zemljo je Štegrova šesta pesniška zbirka. Foto: BoBo
Nad nebom pod zemljo je Štegrova šesta pesniška zbirka. Foto: BoBo
Janez Kajzer Krik
Naslov knjige se nanaša na znamenito sliko Edvarda Muncha Krik, tematsko pa se večinoma navezuje na človeške stiske. Foto: Mladinska knjiga
Manka Kremenšek Križman: Vzporedni svetovi
Knjiga Manke Kremenšek Križman nosi enak naslov kot zgodba, ki jo je posvetila delavkam Mure. Foto: Mladinska knjiga

Izšla je tudi pesniška zbirka Aleša Štegra Nad nebom pod zemljo, zaznamovana s t. i. magičnim kvadratom. Nova knjižna trojica predstavlja prvi sveženj knjig iz zbirke Nova slovenska knjiga, jeseni pa sledi izdaja še treh del.
Intervju s Titom, ki ga nikoli ni bilo
Krik – navdih za naslov je avtor dobil pri slavni Munchovi sliki – je Kajzerjeva 14. knjiga. V njej je zapisal zgodbe o vsakdanjih rečeh, ki pa morajo po njegovih besedah tu in tam bralca tudi pretresti. Med tistimi, ki bi lahko najbolj vznemirile bralce, je zgodba Tivolski deček ali življenje v troje, ki jo je Kajzer označil za parapsihološko. Opomnil je tudi na zgodbo, ki prihaja iz njegovega novinarskega okolja, Intervju s tovarišem Titom. "Seveda intervjuja ni nikoli bilo, zato pa so prišle posledice," se je pošalil publicist in pisatelj, ki je svojo prvo zgodbo napisal že pred 60 leti.
Majhen upor proti svetu zmagovalcev
Knjiga Vzporedni svetovi Manke Kremenšek Križman združuje 18 zgodb socialno deprivilegiranih posameznikov. Slikajo realne družbene razmere, ki smo jim bili priča v času gospodarske krize. Eno izmed zgodb je posvetila delavkam Mure. Ker prihaja iz Prekmurja, tudi sama problematiko zelo dobro pozna, saj je imela vsaka tretja družina nekoga zaposlenega v Muri. Rdeča nit vseh zgodb je majhen upor protagonistov, prek katerih se vsaj za hip zoperstavijo predstavnikom t. i. sveta zmagovalcev.
Pesniško srečanje z azijskimi kulturami
Nad nebom pod zemljo, šesta pesniška zbirka Aleša Štegra, se nanaša na magični kvadrat in z njim povezano legendo, po kateri naj bi se v starodavni Kitajski zgodila velika poplava reke Lo. To naj bi jim uspelo ukrotiti prav z magičnim vzorcem, ki ga je na svojem oklepu imela želva, ki se je pojavila v reki. Po pesnikovih besedah je zbirka strukturirana kot magičen kvadrat, vsebinsko pa je odziv na njegovo srečevanje z azijskimi kulturami. Tem se želi, pravi Šteger, približati veliko evropskih in ameriških avtorjev, vendar večinoma vsi trčijo ob nezmožnost pravega razumevanja.