Yeka Rosales, komičarka s kanala Televisa, je na družbenih medijih objavila več fotografij sebe v preobleki "brownface": telo si je pobarvala z barvo za porjavitev in si nadela nosno protezo, da bi bila bolj podobna 25-letni igralski samoukinji Apariciovi, ki je bila za vlogo služkinje Cleo v omenjenem filmu Alfonsa Cuarona nominirana za oskarja za najboljšo glavno igralko.
Skeč, s katerim naj bi pri Televisi promovirali svoj komično-imitatorski šov La Parodia, je odraz rasizma, s katerim se še danes spopadajo staroselci v Latinski Ameriki, piše Guardian. Na spornih fotografijah Rosalesova nosi obleko, podobno tisti, ki jo je Yalitza Aparicio nosila na Oskarjih, nadela si je še lasuljo gladkih črnih las, dela pa pretirane grimase, ki so pogoste v stereotipnih upodobitvah mehiških staroselcev. Med drugim v preobleki z oskarjem v roki pozira z likom, ki karikira Alfonsa Cuarona.
Zgolj "znak slabega okusa"?
Predstavnik Televise Alejandro Olmos je v elektronskem sporočilu agenciji Associated Press zapisal, da njihova mreža strogo obsoja kakršno koli obliko rasizma ali diskriminacije, dodal je, da pri oddaji La Parodia po navadi ne počnejo takih stvari, in priznal, da je bilo nekaj vsebin "znak slabega okusa" in jih bodo izrezali iz oddaje. Pozneje so pri tv-mreži izbrisali tudi tvit Rosalesove, v kateri oponaša Apariciovo.
Na voditeljico se je usulo veliko kritik na družbenih medijih, tako v Mehiki kot v ZDA, kjer živi veliko Mehičanov in Latinskoameričanov, ki se poistovetijo s svojim staroselskim poreklom. To naj sicer ne bi bil prvi tovrsten poskus norčevanja iz Yalitze Aparicio, saj v očeh mehiške elite staroselci veljajo za "smešne in grde", kar znajo tv-mreže, kakršna je Televisa, dobro unovčiti, opozarjajo poznavalci stanja v mehiški družbi.
"Novinka Yalitza Aparicio, ki pred sodelovanjem s Cuaronom ni imela nobenega igralskega šolanja ali izkušenj, je srce in duša Rome. V januarju je postala šele druga mehiška igralka in prva igralka staroselskega porekla v zgodovini, nominirana za oskarja. Medtem ko so se mediji razpisali o njeni "pravljični" poti do slave, velja poudariti nedavni intervju za The New York Times, ki obvešča, da Yalitza od uspeha Rome ni dobila še nobene druge ponudbe za delo v filmski industriji. Dvomim, da to velja še za katerega od preostalih 19 igralskih nominirancev," je v svoji recenziji Rome razmišljala MMC-jeva filmska kritičarka Ana Jurc.
Rosalesova se za svoja dejanja ni opravičila, šla je še dlje, pobarvala se je s še temnejšo barvo in izjavila, da parodira ljudi vseh ras, pred časom se je, kot pravi, oblekla v ameriški diskodivo Donno Summer, pa da to ni užalilo nikogar. Na Instagramu je objavila še posnetek, v katerem parodira film Roma – v črno-beli tehniki, seveda.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje