Pred premiero je Korun pojasnil, da gre za ironične dialoge in da se zaradi "umetniškega dvoboja med režiserjem in avtorjem" v predstavo ni želel vmešavati in je zato še ni videl.
Igro Svetovalec s podnaslovom Katalog burlesknih prizorov sestavlja niz obiskov pri skrivnostnem mojstru, h kateremu se ljudje zatekajo po nasvete. Svetovalec je mešanica psihoterapevta, zasliševalca, spovednika, filozofa in umetnika. Režirala ga je mlada, a že nagrajena režiserka Nina Rajić Kranjac.
Dialog ... "v resnici samo pogovor"
Korun je pojasnil, da se je dramsko delo odločil napisati, ker je končal kariero režiserja, napisal knjigo, nato pa je v njem nastopila praznina. Odločil se je za dialoge, saj je vse življenje imel občutek, da jih ne zna pisati. A nekega dne je pomislil, da dialog ni drugega kot pogovor, to pa da zna. Nato je nastopila težava, o čem bi se pogovarjali. Kot je dejal, se je odločil za "neumno temo", in sicer si je za prvi prizor zamislil, da nekdo nekomu reče, naj se trikrat zaleti z glavo v zid. Za to vlogo si je izbral punčko, ki pride k svetovalcu zaradi prividov fantovskih lulčkov.
Dialogi so ironični, saj je, kot je pojasnil Korun, tudi njegov odnos do sveta ironičen. "Ironija je tisti način gledanja na stvari, ki dopušča distanco," je povedal in pojasnil, da na ta način vidiš temno in svetlo plat, "pa naj gre za boga ali za hudiča". Ironija v človeku po Korunovih besedah sproži sproščujoč občutek smeha.
Ker je do besed začutil sorodstven odnos, kot da so njegovi otroci, je stopil v stik z ravnateljico MGL-ja Barbaro Hieng Samobor in ji posredoval besedilo, ki se je odločila za uprizoritev.
Začelo ga je zanimati, kako bo njegovo delo videti na odru. "V meni se je začel umetniški dvoboj med režiserjem in avtorjem," je priznal Korun in dodal, da se ni želel vmešavati v predstavo in se je umaknil, kar je povedal na prvi bralni vaji. Predstave pred premiero ni videl, je pa priznal, da na svoji koži občuti "avtorsko skrb za svoje delo".
Dramaturginja Petra Pogorevc je pojasnila, da v predstavi nastopa 12 igralcev in da gre za delo v skupini. Poleg glavne vloge svetovalca, ki je nedeljiva, je še 11 igralcev, ki so ves čas na odru in imajo več vlog. "To je čas, v katerem živimo, čas velikih socialnih razlik, velikih neenakopravnosti. To je svet ljudi, ki prihajajo k svetovalcu po nasvete, hkrati pa to ni vse, kar določa njihov kontekst, druga bistvena premisa je gledališče," je še pojasnila.
Gneča na odru
Režiserka Nina Rajić Kranjac je povedala, da je bil zanjo poseben izziv delati s tako veliko skupino igralcev in da se ji je zdelo bistveno, da so vsi ves čas na odru. V skupini jih je zanimalo, kako doseči, da ironija priplava sama od sebe. "Tekst odpira ključna vprašanja za današnji čas in temu se mi je zdelo pomembno posvetiti največ energije, ne da bi gledalce zamorili."
Zanimalo jo je tudi, "kam to kulminira". Ugotovila je, da se je treba dotakniti teme gledališča, tako da je že od samega začetka jasno, da gre za teater v teatru.
Nizkoproračunska kostumografija
Kostumi so ali obstoječi iz prejšnjih predstav Mileta Koruna ali oblačila iz trgovin z rabljenimi oblačili, le enega so zašili namensko. Za glasbeno podlago je režiserka sama naredila izbor že obstoječe glasbe.
"Predstava je poklon gledališču in velik poklon gospodu Korunu," meni igralec Gašper Tič, ki ima v predstavi glavno vlogo svetovalca. Dodal je, da je bilo delo kolektivno, in pohvalil režiserko: "Mislim, da na sceno prihaja eden večjih talentov." V predstavi nastopajo še Viktorija Bencik Emeršič, Tanja Dimitrievska, Blaž Dolenc kot gostujoči igralec, Mojca Funkl, Jernej Gašperin, Gregor Gruden, Karin Komljanec, Nina Rakovec, Uroš Smolej, Milan Štefe in Domen Valič.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje