Gre seveda za nedavni škandal, ki ga je povzročila nova produkcija slavne Rossinijeve opere Viljem Tell v londonski Kraljevi operni hiši. Sredino premiero je občinstvo namreč pospremilo z glasnimi žvižgi - zgroženi so bili nad prizorom, v katerem neki stranski ženski lik (igralka ni niti navedena v opernem listu) zelo nasilno zlorabijo med banketom, medtem ko iz orkestra odmeva poskočna glasba.
Svoj "piskrček" je ob tej priliki pristavil tudi Plácido Domingo, ki je bil v teh dneh v Londonu; operne režiserje poziva, naj se "čim bolj držijo izvirnih namer oper oziroma njihovih skladateljev".
"Všeč so mi tradicionalne produkcije," je izjavil. "Res ni treba pokazati vsega. Kaj je treba tudi prepustiti domišljiji. Producenti včasih naredijo to napako in občinstva hitro začnejo žvižgati. Ni mi v veselje, da je nova različica Viljema Tella naletela na tak odziv, saj je Michieletto velik producent. Občudujem njegovo delo."
Tudi kritiki nad omenjenim prizorom niso bili navdušeni. "Michielettova odločitev, da bo tretje dejanje zastavil kot razvlečen, vojerističen prizor skupinskega posilstva, je doživela takojšen odziv še nikoli videne jeze: skozi avditorij se je razširilo vztrajno žvižganje in pritoževanje," je zapisal Guardianov recenzent.
Režiser: Trpljenje mora biti pristno
Režiser Damiano Michieletto se sprva ni nameraval opravičevati: "Če ne začutiš brutalnosti in trpljenja, ki so ga morali prenašati ti ljudje, če ga poskušaš skriti, to razvodeni predstavo, jo spremeni v otroško igro." Direktor opere Kasper Holten ga je sicer podprl, češ da umetnik lahko predlogo interpretira na svoj način, a so že naslednji dan sporni prizor nekoliko omilili.
Mora biti res vsaka predstava primerna za otroke?
Režiser se mora vedno ozirati na svoje občinstvo, je prepričan Domingo. "V mislih moraš imeti, da bodo med občinstvom morda otroci, ali pa ljudje z moralnimi zadržki, za katere bo kaj takega neprebavljivo. Kot direktor losangeleške opere se na te stvari oziram in raje vidim, da ostajamo zvesti dobi, v kateri se zgodba dogaja. Če je kaj že zelo zastarelo, je treba predlogo obravnavati z vsem spoštovanjem, ko jo spreminjaš. Nikogar nočeš prizadeti."
74-letni zvezdnik, ki po novem poje v baritonu in menda uživa v svojem novem, nižjem vokalnem razponu, je pred kratkim zaradi bolezni v družini odpovedal celo serijo nastopov. Maja se je odpovedal vlogi v Verdijevi La Traviati v Covent Gardnu, potem pa še komični operi Gianni Schicchi, ki jo je Woody Allen režiral v Madridu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje