Na odrih slovenskih opernih gledališč je bil Verdijev Ples v maskah uprizorjen vedno le v bostonski različici. Foto: Darja Štravs Tisu
Na odrih slovenskih opernih gledališč je bil Verdijev Ples v maskah uprizorjen vedno le v bostonski različici. Foto: Darja Štravs Tisu
Ples v maskah
Ples v maskah danes nedvomno štejemo ne le med temeljna skladateljeva dela, ampak tudi med vrhove operne umetnosti. Foto: Darja Štravs Tisu
Premiera Verdijevega Plesa v maskah

Möderndorferju se je zdelo pomembno, da iz te vihrave, pa tudi romantično prenapete operne zgodbe izlušči skupni imenovalec, temo, ki se pojavi največkrat in ki je hkrati tudi aktualna in sodobna. V psiholoških, medčloveških odnosih je to brez dvoma tema izdaje in izdajstva. Izdajstvo kot moralna kategorija je po Möderndorferjevih besedah na vsak način v današnjem času, ko nas politiki in trgovci z novci neprestano izdajajo in varajo, izjemno zanimivo, že kar pomenljivo aktualno. Poleg tega operna zgodba vseskozi govori o maskah, o tistih, ki jih ljudje nosimo vsak dan, za katerimi skrivamo svoje bistvo, svojo ranljivost. Tudi politika je ena sama maska, razmišlja.
Vlogo Riccarda poje Branko Robinšak, Renata Jože Vidic, Amelie Natalia Ushakova k. g., Ulrice Mirjam Kalin. Glasbeni vodja in dirigent predstave je Marko Gašperšič, scenograf Branko Hojnik, kostumograf Alan Hranitelj, luči je oblikoval Andrej Hajdinjak, koreografinja je Rosana Hribar, dramaturg Blaž Lukan. Izvedba bo v italijanskem jeziku s slovenskimi nadnapisi.
Zaradi stroge cenzure iz Evrope na ameriška tla
Ples v maskah, ki ga je Verdi napisal leta 1859, je v času svojega nastajanja sprožil številna vprašanja pri takratnih cenzorjih, saj je bil umor švedskega kralja, kot ga je v dramskem besedilu, po katerem je nastal libreto, opisal dramatik Eugene Scribe, prevelika aluzija na nekatere ne tako oddaljene dogodke evropske zgodovine. Zato je Verdi dogajanje preselil v Boston, kralj pa je postal angleški guverner.

Premiera Verdijevega Plesa v maskah