Aleš Valič, Tjaša Hrovat, Mojca Partljič, poleg njih pa še Rok Matek tvorijo v predstavi Kdo se boji Virginije Woolf? koprskega gledališča dva para, katerih večer se spremeni v surovo brodenje po nezadovoljnih in nezadovoljenih življenjih in patoloških odnosih. Foto: Jaka Varmuž
Aleš Valič, Tjaša Hrovat, Mojca Partljič, poleg njih pa še Rok Matek tvorijo v predstavi Kdo se boji Virginije Woolf? koprskega gledališča dva para, katerih večer se spremeni v surovo brodenje po nezadovoljnih in nezadovoljenih življenjih in patoloških odnosih. Foto: Jaka Varmuž
false
Arna Hadžialjević kot Emma Bovary. Njeno zgodbo v adaptaciji Nebojše Pop Tasića in režiji Yulie Roschina gledalci spremljajo posedeni vse naokoli prostora igre, ki je postavljen na sredino, brez oddiha, brez odmika. Foto: SNG Nova Gorica

V Umagu med 1. in 9. julijem poteka 17. mednarodni gledališki festival Zlati lev. Na festivalu se bo zvrstilo skupno devet predstav iz Hrvaške, Slovenije ter Bosne in Hercegovine, kar pet od vseh je slovenskih produkcij.

Za slovenske uprizoritve je bil rezerviran osrednji del festivala od sobote do srede. Najprej se je predstavilo Gledališče Koper z bolečim zavrtanjem v razpadajočo partnersko intimo Kdo se boji Virginije Woolf? v režiji Vita Tauferja. Brez solz za pedre po besedilu Mattiasa Brunna – ta pa je v dramo predelal istoimenski roman Johana Hiltona, zapisanega po resničnih dogodkih – prinaša zgodbo mladih fantov in brutalnih umorov iz različnih krajev in časov, ki pa se stikajo v nedoumljivem sovraštvu do njihove homoseksualne spolne usmerjenosti. Predstavo je režiral Alen Jelen v produkciji Škuc gledališča in koprodukciji Cankarjevega doma.

Doma je tudi močno odmevala Gospa Bovary v režiji Yulie Roschine, ki jo je po motivih romana Gustava Flauberta adaptiral Nebojša Pop Tasić v strnjeno sodobno delo, ki postavlja spraševanja o svetu, v katerem živimo in ki je pohabil ne samo Emmino, temveč skoraj vsako človeško dušo, postavil pregrade med človeka in ključna vprašanja njegovega bivanja ter ga tako porinil v stanje duhovne impotence, kot so zapisali v SNG-ju Nova Gorica.

Aleš Valič bo nastopil monodrami Sokratov zagovor Platona v režiji Zvoneta Šedlabauerja in produkciji Gledališča Potodom, zagovor filozofa, ki na sodišču, v ječi, skozi spomine in sanje skuša pojasniti razloge za svoja dejanja, uravnavana po lastnem razmišljanju, zavezanosti lastni etiki in zakonu.

Slovenske igralske vrste bo sklenil še avtorski projekt Uroša Kaurina in Vita Weisa Heroj 1.0, v katerem se avtorja in igralca sprašujeta, kaj danes pomeni biti heroj. Predstava je nastala v produkciji Slovenskega mladinskega gledališča in KUD-a Moment.

Festival je sicer v petek uvedla predstava V agoniji po besedilu Miroslava Krleže, ki jo podpisujejo avtorji Nela Kocsis, Ozren Grabarić in Darko Stazić, nastala pa je v produkciji Centra mladih Ribnjak. Varaždinski Kerekeš Teater je na festivalu zastopan s predstavama Krtice in Ljubaf, ki ju je režiral Ljubomira Kerekeša. Festival bo v soboto, 9. julija, sklenila predstava Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali Tanje Šljivar v režiji Mirjane Karanović.