Za ta korak se odloči, potem ko je bila po njuni kratki ljubezni primorana za leto dni zapustiti mesto, Flaminio pa se je v tem času ogrel za Isabello, hčer bogatega Gherarda. Leila sklene opravljati naloge služabnika in mora prenašati gospodarjeva ljubezenska sporočila svoji tekmici. Vse skupaj se zaplete, saj se Isabella, namesto da bi se vnela za Flaminia, zaljubi v paža Fabia, torej v Leilo. Stvari se še dodatno zapletejo, a tudi razpletejo, ko se v mestu pojavi že dolgo pogrešani Leilin brat dvojček, za katerega nihče ni verjel, da je še živ.
Šest igralcev, 14 vlog
V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) bodo v sredo krstno uprizorili komično igro Prevare, ki jo je po motivih komedije Gl'Ingannati neznanega renesančnega avtorja priredila Jera Ivanc, na oder pa postavil Jaka Ivanc. Kot je dejal, je želel narediti "veliko komedijo na malem odru". Tako je zgolj šestim igralcem zaupanih kar 14 vlog.
Klasično filologinjo, prevajalko in dramatičarko Ivančevo je k sodelovanju povabila direktorica in umetniška vodja MGL-a Barbara Hieng Samobor. Ivančeva je bila vesela, da je v roke dobila komedijo iz leta 1532, "ki se ne pretvarja, da je kaj drugega".
Nato se je skupaj z režiserjem - bratom dvojčkom - odločila, da bo to komedija za majhno število igralcev. Pri igri, ki je v 16. stoletju trajala kar štiri ure, je ohranila osnovni zaplet, zgodbo pa razdelila na tri dejanja in znotraj teh poiskala prizore, ki so najbolj smešni. Prvotna komedija je imela 36 prizorov, nova postavitev pa jih ima 18, izmed katerih jih je nekaj povsem novih. Večina likov je ostala istih, poskrbeti pa so morali, da imajo igralci dovolj časa, da se med prizori preoblečejo, da prizori neprekinjeno ponujajo zgodbo in da so čim bolj smešni, je pojasnila.
Kabaretno vzdušje
Po režiserjevem mnenju današnji gledalec skoraj nima več možnosti, da bi občudoval obrtno znanje igralcev, ki znajo, denimo, odigrati več likov. Prepričan je, da jim je uspelo renesančno komedijo prevesti v jezik, ki je zanimiv tudi za današnjega gledalca. Ob tem jim pomaga živa glasba, ki jo podpisuje Davor Herceg. Osem songov pripomore k vzdušju predstave, ki spominja na kabaretno, je dodal režiser.
Igralec Gašper Tič, ki je sodeloval tudi pri dramaturgiji - med drugim je prispeval sklepne verze - in režiji, je na novinarski konferenci dejal, da ga je besedilo že ob prvem branju nasmejalo. Po njegovih besedah je danes zelo malo dobrih, kakovostnih komedij. Komercialnih je precej, a te, kot je poudaril, niso nujno povezane s kakovostjo. Tu pa je še "trend, ki ga postavi od 20 do 30 samooklicanih gledaliških strokovnjakov", je dejal. Po njegovih besedah trenutno gledališče ne mara komedije, ampak v ospredje postavlja t. i. art, kar je po njegovem mnenju lahko le "intelektualni blef", ki bo čez nekaj časa "na 2.500 let starem deblu gledališča ostal le suha veja". Naloga gledališča je že od nekdaj, da je gledljivo, je poudaril.
Poleg Tiča v komediji igrajo še Uroš Smolej, Viktorija Bencik Emeršič, Jurij Drevenšek, Nika Rozman in Domen Valič. Za sceno sta poskrbela Ivanc in Milan Percan, kostumograf je Leo Kulaš, koreograf pa Domen Valič. Kot pianisti se v alternacijah izmenjujejo Jan Sever, Marko Petrušič in Herceg.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje