Stuarta Ringholta zastopa avstralska galerija Neon Parc, ki se bo na letošnjem 50. umetniškem sejmu v Kölnu predstavila v sekciji »Sodelovanja«. Ringholt gola vodstva vodi že od leta 2010, večinoma v Avstraliji. Foto: EPA
Stuarta Ringholta zastopa avstralska galerija Neon Parc, ki se bo na letošnjem 50. umetniškem sejmu v Kölnu predstavila v sekciji »Sodelovanja«. Ringholt gola vodstva vodi že od leta 2010, večinoma v Avstraliji. Foto: EPA
false
Golota umetnikov je bila na sejmu v Kölnu deležna večje pozornosti tudi leta 2014, ko je švicarska umetnica Milo Moiré izvedla The "PlopEgg" Painting Performance #1 – razkrečena nad belim platnom je iz svoje vagine iztiskala jajca, napolnjena s črnili in akrilnimi barvami, ki so se razbila in ustvarila abstraktne vzorce. Lansko leto je umetnica "provocirala" z golo udeležbo na sejmu v Baslu, kjer si je gola ogledovala razstavljeno ter z mimoidočimi delala 'selfije' (projekt Nackt Selfies (Goli selfiji)). Foto: EPA

Obiskovalci, ki se bodo želeli udeležiti Ringholtovega golega vodenja po najstarejšem umetniškem sejmu moderne in sodobne umetnosti, ki se bo v Kölnu odvil med 14. in 17. aprilom, bodo morali biti tako kot umetnik goli, pogoj za udeležbo pa je tudi starost nad 18 let.

Vodstva, ki jih Ringholt izvaja kot performans pod nazivom Preceded by a tour of the show by artist Stuart Ringholt 6–8 p.m., bodo potekala izven odpiralnega časa sejma, tako da goli obiskovalci, ki s tem postanejo del umetnikovega performansa, ne bodo na očeh oblečenih obiskovalcev.

Udeležbeni družbeni eksperimenti
Umetnik živi v Melbournu in ustvarja v različnih formatih, od performativnih, videodel, instalacij do skupinskih delavnic. Njegova različna dela povezuje predvsem njegovo razumevanje umetnosti kot družbenega fenomena. Kot pravijo na sejmu, Ringholt svoja dela dojema kot družbene eksperimente, v katerih absurdna situacija, kot je na primer golo vodstvo po umetniški razstavi, preobrne osebne in družbene dispozicije. V takšnih situacijah se pokažejo številni osebni in družbeni pojavi, kot so strah, nelagodje, sram in drugi. Zato pogosto snuje participatorna dela, izvaja tudi delavnice jeze, pogosto uporablja in transformira najdene objekte ali popularne medijske podobe.

Po redukciji galerijskih prostorov še redukcija obiskovalcev
In če golota v umetniških delih obstaja že dolgo časa, pojav golih gledalcev predstavlja obrat v tej tradiciji. "Ne gledamo več upodobljenih nagcev na sliki, temveč gledamo sami sebe," je prepričan. "Če se reducira arhitektura muzejev in galerij in se obilna dekoracija umika prazni beli kocki in s tem pozornost usmerja na umetniška dela, potem se naravno pojavlja tudi impulz o redukciji gledalca. "Zakaj oblečenih obiskovalcev ne razumemo kot šum?" se sprašuje Ringholt.

Celovita izkušnja umetniškega dela
Še posebej primerna za opazovanje golih gledalcev se mu zdi geometrična abstrakcija in minimalistična umetnost. Ko smo goli, lahko celotno telo izkusi barvo, telo ne le gleda, ampak delo lahko občuti v celoti ter začuti njegove vibracije. Ko odvržemo obleke, se njihove barve ne vpletajo v vibracije slik in ne motijo odnosa med gledalcem in umetniškim delom, je povedal v intervjuju za Huffinton Post. "Golota gledalcev tako odkrije speče narative in pomene znotraj umetnosti, ki sicer ostajajo skriti," še dodaja.

Golota osvobaja duha in promovira srečo
V tej izkušnji občutenja lahko umetniško delo dojamemo drugače, z vidika aktivne meditacije in zavezanosti telesu, je povedal v intervjuju za Avstralski center sodobne umetnosti. Pri tem govori o izobraževanju skozi občutje, ki ga omogoča golota. Ta osvobaja duha in omogoča, da sprejmemo svoja telesa, kakršna so. Prepričan je, da so gola telesa manj seksualizirana kot oblečena, poleg tega je golota zabavna in promovira srečo ter zadovoljstvo, saj smo, ko smo goli – medtem ko se tuširamo, se goli potapljamo v morju ali se ljubimo – običajno najbolj srečni, je še povedal za Huffinton Post.

Gola vodstva Ringholt izvaja že od leta 2010, večinoma v avstralskih muzejih in galerijah. Nazadnje je skupnostni goli performans izvedel lani na retrospektivi Jamesa Turrella v avstralski Narodni galeriji v Canberri. Performans je bil tako oblegan, da so bile vse tri izvedbe, na katerih je bilo lahko prisotnih po 50 obiskovalcev, razprodane v samo enem dnevu. Za celostno doživljanje barv s celim (golim) telesom so Turrellova dela odlična, je povedal, saj umetnik v njih manipulira z uporabo barve, svetlobe in prostora.

V prihodnosti si želi gola vodstva izvesti še ob slikah Marka Rothka in po zbirki nakita v Metropolitanskem muzeju v New Yorku, kjer bi si goli obiskovalci lahko razstavljeni nakit tudi nadeli, kar opiše kot "Take it off, put it on", po naše Snemi - in si nadeni.

Sicer pa v ideji ni osamljen. Gola umetniška vodstva so izvajali tudi v kalifornijskem muzeju El Segundo in v naši bližini – v avstrijskem Leopoldovem muzeju.