Vsakdo, ki pozna Lynchevo filmsko delo, na fotografijah prepozna njegov slog tesnobne temačnosti. Foto: EPA
Vsakdo, ki pozna Lynchevo filmsko delo, na fotografijah prepozna njegov slog tesnobne temačnosti. Foto: EPA
David Lynch
V Parizu bodo fotografije Davida Lyncha na ogled do 16., v Londonu do 30. marca. Foto: EPA

V pariški galeriji Maison Européenne de la Photographie so sredi meseca odprli razstavo z naslovom Majhne zgodbe, ki zaobjema okoli 40 črno-belih fotografij. Na teh fotograf prepleta otroško nostalgijo s tesnobnostjo nadrealističnih podob, ki se zdijo iztrgane iz sanj. Drugačne govorice režiserju kultnih filmskih in TV-naslovov, kot so Modri žamet, Mulholland Drive in Twin Peaks, pravzaprav niti ne bi mogli pripisati.
"Negibljive slike so lahko pripovedovalke zgodb. Pogosto so nosilke majhnih zgodb, vendar ko nagovorijo misli in čustva, lahko te majhne zgodbe prerastejo v gromozanske. Seveda je vse odvisno od gledalca," je ob postavitvi zapisal Lynch.
V Parizu si lahko njegove fotografije ogledajo do 16. marca, v Londonu bodo v galeriji Photographers' Gallery razstavljene do 30. marca. Tam je na ogled serija fotografij Factory Photographs, ki so nastale v treh desetletjih med iskanjem lokacij za snemanje po Nemčiji, Poljski, Veliki Britaniji in ZDA, prvič pa so na ogled v Evropi.
Tovarne, ker si narava začenja ponovno prisvajati prostor
Tudi tu gre za črno-bele fotografije, postavitev pa spremlja knjiga, v kateri je režiser zapisal: "Rad imam propadajoče tovarne. Narava si začenja ponovno prisvajati prostor." Navdihuje ga vse od zamašenih cevi pa do kadečih se dimnikov. "Neverjetno je, kaj se dogaja v zapuščenih tovarnah. Kot katedrale so. Obožujem industrijo. Cevi. Rad imam tekočino in dim. Rad imam stvari, ki jih je ustvaril človek. Rad vidim ljudi pri delu ter brozgo in odpadke."