Miklós Erdély: Indigo risba, 1980, Papir za teleks, indigo papir, grafit. Foto: Moderna galerija
Miklós Erdély: Indigo risba, 1980, Papir za teleks, indigo papir, grafit. Foto: Moderna galerija
Miklós Erdely (1928-1986) velja za eno ključnih figur na področju neoavantgardne in konceptualne umetnosti na Madžarskem.
Miklós Erdely (1928-1986) velja za eno ključnih figur na področju neoavantgardne in konceptualne umetnosti na Madžarskem. Foto: MGLC

Umetnik, arhitekt, pisatelj, pesnik in filmski ustvarjalec Miklós Erdély (1928-1986), tudi prejemnik nagrade za življenjsko delo 29. grafičnega bienala, se je nenehno posvečal problematiki slikovne reprezentacije. V MSUM danes ob 19.00 odpirajo razstavo Izvirnik in kopija + indigo risba, ki predstavlja konceptualno zaokrožen izbor njegovih foto-grafičnih del, del z indigo papirjem in risb.

30. grafični bienale: priložnost za nov premislek o naravi grafičnih procesov

Ostanek magije v sodobnem svetu
V duhu vprašanj, s katerimi se je ukvarjal, so tako razstavljene fotografije (tehnične) predhodnice risb na indigo (karbon) papirju. Kot je dejal umetnik sam, vsa zadeva z indigo papirjem izvira iz tega, da je želel preučiti reprezentacijski vidik umetnosti ... ad absurdum. "Mislil sem, da je to pojav magičnega snovanja, da je umetniška upodobitev ostanek magije v našem sodobnem svetu. In če gre za ostanek magije, je to treba izpeljati ad absurdum," je zapisal leta 1983.
Razstavo je pripravila kustosinja Annamária Szőke, odprli pa jo bodo direktorica Moderne galerije in MSUM-a Zdenka Badovinac, direktorica MGLC-ja Nevenka Šivavec ter kulturna atašejka na madžarskem veleposlaništvu Fruzsina Mirazimi.

Miklós Erdély, madžarski oče avantgarde
Miklós Erdély, madžarski oče avantgarde