Razstava Izum impresionizma, ki bo na ogled od 4. marca do 31. maja, bo torej pogledala v sedemdeseta leta 19. stoletja, ko so se slikarji, ki jim danes po zaslugi nesramne opazke kritika Louisa Leroya pravimo impresionisti, borili za priznanje. Uveljavljena umetnostna scena se jih je izogibala, neki kritik jih je celo označil za blazneže.
Zato pa je njihovo kakovost in pomen takoj na začetku prepoznal pariški trgovec z umetninami Paul Durand-Ruel. Navdušila ga je skupina mladih umetnikov Moneta, Degasa, Maneta, Renoirja, Pissarroja in Sisleyja in odločil se je, da bo tvegal. Preostanek življenja je posvetil temu, da jim pridobi občinstvo in ustvari trg za njihova dela. Njegova vztrajnost ga je dvakrat skoraj privedla do bankrota, preden mu je uspelo odpreti tudi svoje izpostave v Londonu, Bruslju in New Yorku in preden je kot normo za predstavljanje umetnika uveljavil samostojno razstavo. Impresionisti - termin, ki so ga kritiki sprva uporabili kot zmerljivko, pa je postal standard.
Razstavo pripravljajo v sodelovanju s pariškim muzejem Orsay in Philadelphijskim muzejem umetnosti, z njo pa v London prihaja 85 mojstrovin impresionizma, ki so šle nekoč skozi Durand-Ruelove roke. Med drugim bodo razstavljene tri znamenite Renoirjeve Plesalke in pet Monetovih Topolov, postavitev pa bo vključevala tudi redke fotografije iz Durand-Ruelovega življenja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje